خبرهای داغ:
آیین بزرگداشت هفته بسیج، روز پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهیدان، مسئولان و جمعی از مردم در سالن اجتماعات گلزار شهیدان سوم خرداد قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۲۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این آیین که با قرائت روحبخش و ملکوتی زیارت عاشورا همراه بود، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به جایگاه والای بسیج، اظهار داشت: امروز همه مظلومان و ستمدیدگان جهان با نام بسیج آشنا بوده و مردم این مرز و بوم نیز وامدار آن هستند.
سردار مهدی خردمند، بسیج را دریای خروشانی از قدرت، ملجاء و پناهگاه اصلی مستضعفان توصیف کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) بر اساس تدبیر و پیش بینی که کرده بود در پنجم آذرماه سال 58 دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر نمود.
وی در ادامه با اشاره به رشادت ها و فداکاری های شهیدان مدافع حرم افزود: اگر این شهدا به جنگ با تکفیری ها نرفته بودند ما امروز در امنیت و آرامش قرار نداشتیم و این شهیدان از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند.
خردمند ادامه داد: شهیدان مدافع حرم با پشت پا زدن به لذت های دنیا همه هستی و خانواده خود را رها کرده و جان خود را برای آسایش و راحتی ما نثار کردند.
این رزمنده دوران جنگ تحمیلی با بیان که امروز برغم همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، همگان نسبت به نظام اسلام مسئولیت سنگینی برعهده دارند، افزود: هیچ کس نباید در خصوص وظیفه و تعهدی که در قبال نظام دارد ابراز بی تفاوتی کند.
وی با تاکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک نظام الهی است و نباید بگذاریم دشمن هیچ گونه شک و تردیدی را در دلهایمان ایجاد کند، افزود: ما اگر در خصوص پاسداشت ارزش های انقلاب بویژه پیروی از ولایت فقیه اهتمام جدی داشته باشیم، این مساله باعث شادی روح حضرت امام شده و ایشان ما را از دعای خیر خود بی نصیب نخواهد گذاشت.
پنجم آذر سال 1358، سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل و 29 آبانماه تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
ارسال نظرات