خبرهای داغ:
در نماز جمعه تاکستان مطرح شد:

بسیج شجره طیبه ای است که" اصلها ثابت و فرعها فی السماءاست"

بسیج یعنی احساس مسؤولیت، انسان مؤمن باید خود را در مقابل دیگر برادران دینی احساس تکلیف نموده ودر زمان لازم وارد گود شده و انتظار تشکر نداشته باشد.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۲۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مهدی اسلامی درخطبه اول به مناسبت سالروز رحلت پیامبررحمت و شهادت امام حسن و امام رضا(ع ) به زندگی سراسر نور نبی مکرم اسلام و حضرات معصومین (س) اشاره و بیان نمودند: پیامبر اکرم و ائمه (ع) برای نزدیکی جستن به خدا الگوی بشریت و صراط مستقیم هستندو الگو گیری از این سرچشمه نور برای ما امکان پذیر است ، همانطوریکه شهید مدرس و شیخ مفید (ره)از آنها الگو گیری نموده وبه درجاتی رسیدند.
وی با اشاره به زندگی حضرت امام رضا (ع) افزودند: تمامی عرصه های زندگی امام رضا (ع) سیاسی، اعتقادی واجتماعی  برای جامعه اسلامی درس است؛ مأمون با سه هدف عمده امام (ع) را به خراسان فراخواند:الف) امام را از مردم جدا کند ب)خودش را پشت سرامام مخفی کند.  ج)  بتواند امام را آرام‌ آرام در کار حکومتی دخیل کرده     و امام از هدایت امت غافل شود. اما حضرت اول ولایتعهدی نپذیرفتند و سپس با شرط وشروطی پذیرفتند که در حکومت دخالتی ننمایند. حضرت ارتباط با مردم را داشته وبه هدایت مردم پرداختند. در حدیث سلسله الذهب تصریح دارند: لااله الا الله با ولایت کامل می شود. ودر مناظرات تأکید دارند ، کتاب تنها هدایتگری ندارد کتاب با اهل بیت (ع) با هم هدایتگر است. در آخر تأکید نمودند: در راه حفظ اسلام با خستگی نا پذیری پیش برویم.
حجت الاسلام اسلامی در مورد روز و هفته وقف تأکید کردند: از رفتار ها وحرکات حضرت علی (ع) این بوده که چاه هایی را حفر و نخل هایی کاشت می کردند و آنها را وقف می نمودند ؛ وقف به باقیات صالحات معروف است ودر آخرت چیزی که به کار انسان می آید عمل صالح است وقف از جمله اعمال صالحی است که در قیامت به مدد و دستگیری انسان می آید.
وی در ادامه با گرامیداشت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کردند: بسیج شجره طیبه که به فرمایش حضرت امام (رض) اصلها ثابت وفرعها فی السماءاست. بسیج یعنی احساس مسؤولیت. انسان مؤمن باید خود را در مقابل دیگر برادران دینی احساس تکلیف نموده ودر زمان لازم وارد گود شده و انتظار تشکر نداشته باشد. ایشان به همین مناسبت اشاره ای به ملاقات بسیجیان با فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای داشته و نکاتی از فرمایشات معظم له را تشریح نمودند.
خطیب نماز جمعه تاکستان همچنین به عملکرد آمریکا در اجرای برجام اشاره کرد و اظهار داشت: در مساله برجام، آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و نه تنها عمل نکرده که تحریم ها تا 10 سال ادامه و تحریم های جدید را اعمال می نماید در صورتی که برجام پایان تحریم ها را نوید می داد. وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر این کار به سرانجام برسد، جمهوری اسلامی ساکت نخواهد نشست و قطعا عکس العمل نشان خواهد داد.
اسلامی در ادامه با تشکر از ملت و دولت عراق برای میزبانی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت وملت عراق با داعشی در جنگ هستند میزبانی و ضیافت خوبی را در اربعین داشتند.
امام جمعه موقت تاکستان درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی تسلیت گفت و آرزوی رحمت واسعه الهی را برایشان خواستار شدند.

7001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها