نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: شهدا زنده هستند و ناظر اعمال و رفتار ما و این حجتی است بر مردم که آرمان‌ها، ارزش‌ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران را که این شهدا به خاطر تحقق آنها خون خود را اهدا کردند فراموش نکنند و به آن متعهد باشند.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۳۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی شامگاه پنجشنبه چهارم آذرماه در اولین یادواره شهدای مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح‌آباد کلانشهر اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره بسیجیان انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را در طول تاریخ زنده نگه داشته است» و این یک حقیقت است.

وی افزود: شیعه با الگو برداری از قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا توانست با حضور حماسی خود هویت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی خود را در قرن‌های گذشته حفظ کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) و قیام آن حضرت است. انقلاب اسلامی نمود تأسی به امام حسین(ع)، مشی و مرام آن حضرت در عدم سازش با ظالمان، عدم پذیرش ظلم، مبارزه و ستیز با ظالمین و تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر و استقرار حکومت دینی است.

کریمی ادامه داد: هرگاه مسلمانان آموزه‌های دینی را سرلوحه امور خو قرار دادند سطح اجتماعی و سیاسی خود را دچار تحول کرده‌اند و انقلاب اسلامی ایران برگی زرین از این الگوبرداری است.

وی افزود: پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب اثبات شده است عزت ایران اسلامی در شهادت‌هاست و اگر امروز ایران عزیز در دنیا دارای آبرو و اعتباری است به برکت خون شهداست که باعث شده ایران امن‌ترین کشور منطقه لقب گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردم در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های بعد از آن همچون دفاع از حریم آل الله مایه عزت ایران اسلامی است و برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی برای تجدید پیمان و مرور مجدد خصلت‌ها و خصوصیات شهدایی است که نام و یاد خود را در این دنیا و آخرت جاودانه کردند.

وی افزود: مجموعه شهدا گلستان بزرگی هستند که میهن اسلامی ما را عطر آگین کرده‌اند، شهدا زنده هستند و ناظر اعمال و رفتار ما هستند و این حجتی است بر مردم ایران که آرمان‌ها، ارزش‌ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران را که این شهدا به خاطر تحقق آنها خون خود را اهدا کردند فراموش نکنند و به آن متعهد باشند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: شهید در آخرت و قیامت بر اساس آیات قرآن جایگاهی عظیم و بلندمرتبه دارد که این جایگاه به هیچ بنده‌ای داده نشده است. تعلقات مادی و دنیایی نتوانست شهدا را به خود مشغول کند و آنها در راه ایمان و باور خود از هر چه داشتند گذشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات