امام جمعه بروجرد گفت:نام بسیج یاد آور خاطره مردان و زنان بزرگ این مرز و بوم است که با گذشتن از جان و مال خود حماسه ای عظیم خلق کرده اند.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۸۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به هفته بسیج و نامگذاری پنجم آذر ماه به نام روز بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) افزود: هر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی در آن طنین انداز شود از چشم طمع دشمنان دور می ماند.
ترابی اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس نوجوانان، جوانان و پیران جوانمردی داوطلبانه روزها ی سخت جنگ را پشت سر نهادند تا امروز ایران اسلامی با اقتدار در جهان سربلند باشد.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: نام بسیج یاد آور خاطره مردان و زنان بزرگ این مرز و بوم است که با گذشتن از جان و مال خود حماسه ای عظیم خلق کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: بسیج درخت تنومندی بوده که امروز شکوفه های آن استکبارجهانی و صهیونیسم بین المللی را به وحشت افکنده است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اجتماع بزرگ و میلیونی عزاداران حسینی در اربعین در کربلا گفت: حماسه امسال زیباترین جلوه های همبستگی اسلامی بود که حول محور سرور آزادگان جهان اباعبد الله الحسن (ع) رقم خورد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: سانسور خبری اجتماع بزرگ اربعین امسال توسط رسانه های غربی نشان از وحشت همه جانبه غرب و امریکا از این گونه اجتماعات بزرگ توسط شیعیان کشورهای اسلامی جهان است.
وی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در کشور عراق و به شهادت رسیدن تعدادی از زایران ایرانی و خارجی امام حسین(ع) اظهار کرد: دشمنان اسلام و قرآن بدانند که جنایات وحشیانه تروریستی هرگز عشق و ارادت شیعیان را به سید الشهدا (ع) و ائمه اطهار کم نخواهد کرد.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: حامیان تروریست ها از اجتماع مسلمانان و شیعیان جهان در اربعین امسال عصبانی بوده و با این گونه حملات وحشیانه به فکر انتقام جویی از مسلمانان کشورهای اسلامی هستند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به رحلت مرجع عالیقدر آیت اله موسوی اردبیلی بیان کرد: رحلت این مرجع دینی ضایعه ای بزرگ برای مسلمانان جهان، دین اسلام و ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: آیت اله موسوی اردبیلی از شاگردان و یاران با وفای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند .
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به 28 صفر رحلت رسول مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: رحلت نبی مکرم اسلام ضربه سنگینی بر پیکر اسلام بوده زیرا جامعه اسلامی آن دوران را دچار تفرقه و اختلاف کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهارکرد: با رحلت پیامبر اکرم (ص) دنیا پرستان وارد عرصه شدند و امت اسلامی را به اختلاف و تفرقه کشاندند.
وی ادامه داد: لطف خداوند همیشه شامل حال مسلمانان شده ونورخورشید رسالت را هرگز برای انها خاموش نکرده و مسیرهدایت را همچنان به روی بشریت باز نگه داشته است.
ارسال نظرات