خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با بیان اینکه 1200 نفر به اردوهای جهادی مناطق محروم شهرستان اعزام شده اند، اظهار داشت:بسیج سازندگی با تمام ظرفیت در خدمت مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۹۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خدادادی در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج سازندگی شهرستان درمیان با بیان اینکه از ابتدای سال بسیج سازندگی چهار پروژه برای جهاد کشاورزی به پایان رسانده است، اظهار داشت: به گفته مسئول جهاد کشاورزی میزان کارکرد با توجه به میزان اعتبار تقریبا دو برابر بیشتر کار شده است.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری 12 هسته ی فلاحین در شهرستان درمیان انجام گرفته است که 48 روستا را تحت پوشش قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: در هسته‌های فلاحین سعی شده است تمامی روش‌های آموزش  در آن مدنظر قرار گرفته شود تا از بهره‌وری و عملکرد بالایی برخوردار شود.

 

خدادادی یکی از اهداف اصلی این برنامه را اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی و تقویت سیستم تولید محصولات کشاورزی با افزایش راندمان تولید و بهره‌وری بالای عوامل در دسترس عنوان کرد.

 

وی اذعان داشت: زرشک درمیان بهترین زرشک کشور است اما متاسفانه کمترین استفاده از این محصول صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان در خصوص وام های خوداشتغالی کمترین عملکرد را داشته است، گفت: که 8 نفر از وام خوداشتغالی بهره مند شده اند.

 

فرمانده سپاه درمیان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی 54 روستا در حوزه شهرستان درمیان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، گفت:  حدود پنج هزار تانکر آب به روستاها ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه 1200 نفر به اردوهای جهادی مناطق محروم شهرستان اعزام شده اند، اظهار داشت:به 200 نفر نیز در هفته بسیج ویزیت و داروی رایگان اهدا شده است.

 

وی گفت: آموزش 300 نفر در حوزه آموزش حوله بافی، کامیپوتر با همکاری فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

 

خدادادی با بیان اینکه در روستاهای مقدر، علیان درمیان، پاتنگ و خورشیدان این قنات ها احیا شده است اضافه کرد: پس از خاک روبی و احیای قنات ها منابع آبی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: رنگ آمیزی مساجد و مدارس نیز در شهرستان درمیان توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است.

 

وی در پایان گفت: بسیج سازندگی با تمام ظرفیت در خدمت مناطق محروم است

ارسال نظرات
پر بیننده ها