خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم مطرح کرد
مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم گفت: در سطح استان 1150 پزشک عمومی و متخصص عضو بسیج هستند.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۹۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
عضویت 1150 پزشک استان قم در بسیج
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: در سال 1361 با توجه به کمبودی که در زمینه نیروهای درمانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی احساس می‌شد، بسیج جامعه پزشکی تشکیل شد تا در قالب این سازمان نیروهای متخصص از دانشگاه‌های علوم پزشکی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شوند.

وی ادامه داد: در روز هشت اسفند سال 1364 بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س) توسط دشمن بعثی بمباران شیمایی شد، در این حمله تعدادی از اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی شهید شدند و به همین دلیل روز هشت اسفند به نام روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شد.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: حدود 4800 نفر در استان عضو این سازمان هستند، در استان قم 1150 پزشک عمومی و متخصص به عضویت بسیج درآمدند و حدود 90 درصد خانواده بخش درمان استان قم بسیجی هستند.

عبداللهی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان در چهار محور است. نخستین محور فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی محرومیت زدایی است و این سازمان تیم‌های بهداشتی و درمانی را به مناطق محروم اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: اولویت اول اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم، مناطق محروم استان به خصوص در روستاها است و در صورت نیاز این تیم‌ها به استان‌های دیگر کشور هم اعزام می‌شوند، همچنین اعزام تیم‌های پزشکی بسیج در قالب اردوهای جهادی در ایام عید و فصل تابستان را هم داریم.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: محور دیگر فعالیت‌های این سازمان، انسان‌سازی است، اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم در قالب حلقه‌های صالحین سازماندهی شدند و اعضا در این حلقه‌ها به صورت هفتگی بحث‌های اعتقادی، دینی و مسائل روز را دارند، تشکیل حلقه‌های صالحین، افزایش راندمان کاری خانواده بخش درمانی استان را به دنبال داشت.

عبداللهی با اشاره به کمک پزشکان استان قم به جبهه مقاومت اظهار کرد: یکی از محورهای فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کمک به جبهه مقاومت است و در این راستا تعدادی از پزشکان و پرستاران استان برای کمک به این جبهه به خارج از کشور اعزام شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین محور فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم، آمادگی برای بحران در استان است و اعضای این سازمان با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی قم برای خدمت رسانی در بحران‌ها آمادگی دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها