امام جمعه دامغان گفت: بذل جان در راه اسلام، انقلاب و کشور معنای نیروی الهی و مردمی بسیج است، این شجره طیبه از دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی ضامن اقتدار ملت و حفظ نظام و کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۰۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم و بسیجیان همزمان با پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: حضور همیشگی و به موقع در تمامی صحنه‌ها و نهراسیدن از قدرت‌های پوشالی و مادی ویژگی‌هایی است که سبب شده امروز دشمن به دنبال نابودی این تفکر و نیروی مردمی از راه موازی سازی و رقیب آفرینی برای بسیج در کشور ما باشد.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه نیروی الهی، خالص، غیور و شجاع بسیج در کنار ارتش و سپاه جنگ نابرابر هشت‌ساله را به نفع ملت ما به پایان رساند، افزود: امروز جامعه ما همچون همیشه نیازمند تفکر بسیجی است؛ تفکری که سربازان آن جانشان را برای حفظ اسلام و آرمان‌های انقلاب، سربلندی ملت و اقتدار کشور فدا می‌کنند و فرزند صالح مردم و انقلاب هستند.

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت تقویت بسیج و سپاه به عنوان لازمه اقتدار کشور خاطر‌نشان کرد: همکاری و همراهی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج باید تداوم و ارتقاء یابد همانا ایجاد فاصله بین مردم، بسیج، مساجد و روحانیت از اهداف و خواسته‌های کلیدی دشمن است.

تقدیر امام جمعه دامغان از شرکت کنندگان و خادمان راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان با اشاره به حضور گسترده شیعیان و مسلمانان جهان، به ویژه ایران اسلامی در راهپیمایی و تجمع بیش از 20 میلیونی اربعین حسینیدر کربلای معلی، این حرکت الهی و معنوی را قدرت‌نمایی و افتخار شیعه و ظرفیتی مطلوب برای نابودی جبهه استکبار و غده‌سرطانی منطقه رژیم غاصب صهیونیستی برشمرد.

وی با قدردانی از همه کسانی که با حضور، برپایی موکب‌ها، پذیرایی از زائران و حفظ امنیت و فراهم آوری امکانات حماسه بی‌بدیل راهپیمایی و تجمع اربعین حسینی را آفریدند، به‌ویژه مردم و شیعیان عراق و شیفتگان اباعبدالله در کشورمان، تصریح کرد: این مانور عظیم چند ده میلیونی ظرفیتی راهبردی برای اصلاح شرایط منطقه و جهان است.

دولت بداند، لفو فلان سخنرانی مسئله اول کشور نیست

امام جمعه دامغان در ادامه با با اشاره به رکود به عنوان یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد کشور اظهار داشت: رونق بازار و کاهش مشکل بیکاری جوانان باید دغدغه اصلی دولتمردان باشد اما متأسفانه دولت کم توجه به عامه مردم و بااصطلاح رعایا به فکر راضی کردن برخی خواص است.

خطیب نماز جمعه دامغان با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم اضافه کرد: آیا لغو فلان سخنرانی در یکی از شهرها مسئله اول کشور و دغدغه نخست دولت است؟ اگر دولت می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد، فکری به حال تعطیلی کارخانجات کند، مشکل رکود را حل نموده و جلوی قاچاق کالا را بگیرد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دولت یازدهم به کدام وعده اقتصادی خود عمل کرده، اعتبارات وعده داده شده کجاست، رهبر انقلاب هر روز از توجه به تولید داخل می‌گویند، اما توجهی به تولید کننده داخلی از سوی دولت نمی‌بینیم، خاطر نشان کرد: علم ثابت کرده کسی که به جزئیات بیش از حد بپردازد از کلیات جامعه باز می‌ماند.

گفتنی است محکومیت جنایات و نسل کشی 600 روزه آل سعود در یمن، بی‌توجهی مجامع جهانی و حمایت استکبار جهانی از این جنایت بزرگ انسانی، گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف و تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ این صدقه جاریه در جامعه و یادآوری فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی و اشاره به نقش مهم دلاورمردان این نیرو در حفظ امنیت و اقتدار کشور از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها