امام جمعه موقت ابرکوه گفت: در خانه ملت، اگر کسی مصالح احزاب را بر مصالح ملت مقدم بدارد نسبت به سوگنی که خورده است خیانت کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۰۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه: حجت الاسلام و المسلمین تقی فتاحی امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های امروز(5 آذر 95) اظهار کرد: بیت المال یکی از مهمترین امانت هایی است که قانون به متولیان می سپارد و بر اساس دستورات مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام به حاکمان دستگاه حکومتی خود، کسی اجازه تقسیم آن را بین اقوام و خویشان به بهانه صله رحم ندارد.

خطیب موقت جمعه ابرکوه ادامه داد: کارگزاران جمهوری اسلامی باید بر اساس قوانینی که حاکم شرع در قانون اساسی وضع کرده از حقوق استفاده کنند و باید حد و مرزها رعایت شود.

وی تاکید کرد: این سیصد و اندی از مسئولین که حقوق های نجومی گرفته اند نیز شامل این قانون هستند و باید این مساله پیگیری شود و نباید در این مسئله تعلل کرد، تا حدی که مردم دلگرم و نسبت به نظام امیدوار شوند و همچنان پشتیبان کشور باشند و خاطیان نیز جرات جسارت نکنند.

فتاحی به نمایندگی از طرف مردم گفت: قوه قضائیه باید به این معضلی که مدت هاست هوش و حواس مردم را مشغول کرده خاتمه بدهد و به جرائم خاطیان حقوق های نجومی رسیدگی کند و به جنجال های رسانه ای توجهی نکند.

حجت الاسلام فتاحی در خطبه های دوم نماز جمعه ابرکوه ضمن تبریک روز بسیج بیان کرد: امام فرمود بسیج لشکر مخلص خداست، لشکر مخلص برای خدا می جنگد و مرز جغرافیایی نمی شناسد، مرز ندارد اما قانون مدار است و در محور قانون حرکت می کند.

امام جمعه موقت ابرکوه تصریح کرد: امام بعد از چندماه از پیروزی انقلاب دستور تشکیل بسیج را دادند و امروز همه کشورها رمز پیروزی ملت ما را تشکیل بسیج با محور دین می دانند و الگو گیری می کنند؛ امروز اگر در مقابل دشمن محکم و مقاوم هستیم به برکت وجود بسیج است.

وی به 7 آذر و روز وقف اشاره کرده و گفت: وقف منفعت بخشی به مردم است و اگر از موقوفه در جای دیگری غیر از محل استفاده خاص خود، بکارگیری شود حرام است؛ ما امروز 1000 مورد وقفی در ابرکوه داریم که باید از آنها استفاده مطلوبی شود.

فتاحی به سالروز شهادت شهید مدرس نیز اشاره کرد و گفت: شهید مردس نماینده ای استکبار ستیز بود و به صورت جدی در مقابل تخلفات می ایستاد و نمایندگان ما باید به چنین الگویی عمل کنند.

وی تصریح کرد: در خانه ملت، اگر کسی برای مردم زحمت بکشد به مسئولیت عمل کرده و اما اگر به دنبال منافع فردی و مصالح حزب خود باشد و مصالح احزاب را بر مصالح مردم مقدم بدارد نسبت به سوگنی که خورده است خیانت کرده است.

این مقام مسئول در پایان از زائران اربعین ابرکوهی که حماسه پیاده روی بزرگ اربعین را خلق کردند قدر دانی کرد.

ارسال نظرات