امام جمعه بهاباد به 7 آذرماه روز وقف نامیده شده اشاره کرد و گفت : وقف به معنی ایثار است و باید در جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۶۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: پنجم آذر، سالروز بسیج مستضعفین بوده که در چنین روزی به فرمان امام خمینی (ره)تشکیل شد و زمانی امام بسیج را تشکیل داد که جهان‌خواران در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده بودند.

وی اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری این فرمان و دستوری که امام امت مبنی بر تشکیل بسیج داشتند با عنایت خدا و از الهامات خداوند به این پیر سفر کرده بوده است

وی به برخی ویژگی‌های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یک‌نهاد مقدس، ولایی و خدمتگزار است که از ابتدای انقلاب خدمات زیادی برای کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج متعلق به یک جناح و قشر خاصی نیست افزود: بسیج به عنوان سنگربان انقلاب اسلامی و ولایت متعلق به همه قشرهای مردم است.

وی تاکید کرد : اگر بسیج نبود امروز معلوم نبود چه بلایی بر سر مملکت ما می آمد و این قشر بدون هیچ چشمداشت و وابستگی، در راه خدا و با پیروی از ولایت فقیه مخلصانه برای آبادانی و امنیت کشور تلاش می کنند .

حجت الاسلام دهقانی با تسلیت 28 صفر رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع)اظهار داشت: تعلیم و تربیت، اقامه قسط و عدل، آزادی انسان‌ها از یوغ ستمگران، نجات بشر از ظلمات، بشارت و انذار، اتمام حجت، رفع اختلافات و نیز دعوت به حیات و زندگی انسانی از جمله رسالت‌های مهم انبیاء الهی است.

وی از عموم مردم شهرستان جهت شرکت در مراسم دهه اخر صفر تاکید کرد وگفت : ایام پایانی ماه صفر روزهای اوج مجالس عزاداری فرزند زهراست و بر عموم مردم واجب است در این مجالس عزا حضوری فعال داشته باشند .

وی با یادآوری سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس و نقش و جایگاه مجلس در نظام اسلامی تصریح کرد: مجلس مظهر حاکمیت مردم و تجلی عزت ملی است.

دهقانی با تشریح ویژگی‌های مجلس مطلوب بیان کرد: مجلس باید زنده باشد تا که بتواند قوانین جدید و منطبق با شرایط زمانه تصویب کند.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس الگوئی است که با روحیه بسیجی و انقلابی که داشت فریاد بر سر دشمنان و ظالمان کشید افزود: مدرس گفت اگر زنده بادی هست زنده باد بر خودم است که در مقابل با ظلم می ایستم.

حجت الاسلام دهقانی با انتقاد از سخنان علی مطهری در مشهد و با بیان اینکه نظام ما نظام اسلامی است وقوانین سخنرانی ها بحث های علمی درجامعه باید در چارچوب قانون و اسلام باشد گفت: موضع گیری ها باید با روحیه انقلابی و به نفع نظام وولایت باشد

وی افزود: اگر زمانی حرفی می زنیم و یا موضعی میگیریم باید در لباس بیگانه نباشد که همراه با لبخند دشمن باشد که اینگونه صحبتها پیگیری قانونی دارد .

وی با بیان اینکه باید در مجلس شورای اسلامی روحیه انقلابی بیش از اینها حاکم شود گفت : امروز کسانی که خون به دل امام کردند و عده ای که خود را پیروان امام می دانند چه شدکه در مقابل این حرکت سکوت مرگبار گرفته اند و حرکتی از خود نشان ندادند.

دهقانی با اشاره به اینکه امروز جای تعجب است از بعضی از مسئولین که وقتی 8 هزار میلیاردریال از صندوق فرهنگیان اختلاس میشود و سالها این پول برداشت شده و برنگشته موضعی نمی گیرند و این ها اینطور در برابر قوه قضائیه خود را بزرگ جلوه میدهند و میگویند اینها وام است اختلاس نبوده است .

وی افزود : مگر اختلاس ودزدی زروسیم است در کشور ما که باید در مقابلش دهان هادوخته شود گفت : دهانی که لجن زار نیست درنظام جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد و ملت شریف ایران هیچگاه در مقابل این نغمه ها وتهمت ها کوتا ه نخواهد آمد و درمقابل این تهمتها و شایعات خم به ابرو نمی اورد و مقاومت خواهد کرد.

امام جمعه بهاباد به 7 آذرماه روز وقف نامیده شده اشاره کرد و گفت : وقف به معنی ایثار است و باید در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه وقف یکی از سنتهای حسنه در دین مبین اسلام است افزود : به این دلیل روز وقف نامیده اند که ما بتوانیم بخشی از اموالمان را در مسیر الهی و در امور خیر وقف کنیم تا مالمان زیاد شود

ارسال نظرات