خبرهای داغ:
در آستانه 28 صفر صورت می گیرد

پیاده روی بزرگ سالروز شهادت امام رضا(ع) / تشییع پیکر دو شهید گمنام در زیرکوه

پیاده روی بزرگ سالروز شهادت امام رضا (ع) به مقصد استان مقدس امام زاده سعدالله بن موسی الکاظم روستای شاهرخت برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۱۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، به منظور هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان،جلسه برنامه ریزی پیاده روی بزرگ سالروزشهادت امام رضا (ع) به مقصد استان مقدس امام زاده سعدالله بن موسی الکاظم روستای شاهرخت با حضور مدیران ادارات ذی ربط و هیات امنای امام زاده،در دفتر امام جمعه شهرستان زیرکوه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان در این جلسه از برگزار کنندگان این جلسه تقدیر کرد و اظهارداشت: مزد همگی این است که دعا کنید آقا علی ابن موسی الرضا در آخرت به داد همه ما برسد و فکر و ذکر ما باید این باشد.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا با بیان اینکه دنیایی بودن دردی از ما دوا نمی کند،خاطرنشان کرد: همه مسؤولان امروز پای کار آمده اند و هر چه در توان داریم می خواهیم در این راه خرج کنیم بنابراین باید دعا کنیم که امام رضا(ع) در آخرت به داد ما برسد.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه این حرکت یک حرکت بسیار خوب و پسندیده است،گفت: این جمعیتی که با شوق و ذوق و با پای پیاده می آیند باید از این فرصت استفاده کرد وخوراک معنوی این جلسه تامین شود.

وی تصریح کرد: باید از این حرکت بزرگ برای شناساندن این حرکت معنوی و برای شناساندن امام زاده استفاده شود.

مرتضائی نیا بیان داشت: باید یک حسی مثل اربعین در روستای شاهرخت ایجاد شود تا همه مردم این روستا پای کار بیایند و از وقت و مال خود برای این روز بزرگ هزینه کنند.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه این حرکت متعلق به روستای خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: همه دستگاهها و مسؤولان همت کنند تا یک خاطره ماندگار از این روز بزرگ در اذهان مردم و نسل های آینده به یادگار بماند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه نیز در این جلسه اظهارداشت: پیاده روی خودجوش مردمی در شهرستان زیرکوه همه ساله به سمت امام زاده سعدالله شاهرخت برگزار می شود و امیدواریم امسال نیز با هماهنگی های انجام شده با شکوه بیشتری برگزار شود.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه این برنامه در سطح استان بی نظیر است خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم شاهرخت پای کار هستند و در زمینه پذیرایی و میزبانی مشکل خاصی وجود نخواهد شداما مواردی در سالهای گذشته در طول مسیر مشاهده شد که باید با کمک همه مسؤولان در جهت رفع آنها گام برداریم تا این برنامه بزرگ مذهبی با شکوه بیشتری برگزار شود.

تشییع پیکر دو شهید گمنام در زیرکوه

فرمانده حوزه مقاومت امام خمینی (ره) زیرکوه نیز با بیان اینکه همه تمهیدات برای برگزاری این جلسه بزرگ و معنوی اندیشیده شده است، گفت: برنامه پیاده روی امسال با عنوان عاشقان امام رضا، زائران امام زاده برگزار خواهد شد.

مصطفی احمدی از تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان زیرکوه خبر داد و گفت: پیکر پاک این دو شهید از ابتدای بلوار امام زاده شاهرخت تا آستان مقدس امام زاده سعدالله بردوش مردم مؤمن شهرستان مرزی زیرکوه تشییع خواهد شد.

وی تصریح کرد:سخنران این جلسه حجت الاسلام عابدین از سخنرانان برجسته مشهد مقدس و مداح این مراسم نیز حاج امیر نعیمی از مداحان کشوری خواهد بود.

سرویس ایاب و ذهاب ،کمبود سرویس بهداشتی در طول مسیر ، تامین امنیت زائرین،ایستگاههای پذیرایی و خدمت رسان و ... مواردی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

گفتنی است پیاده روی بزرگ مذهبی مردم شهرستان زیرکوه به سمت آستان امام زاده سعدالله بن موسی الکاظم در روستای شاهرخت همه ساله همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می شود و مردم شهرستان با پای پیاده از روستاهای مختلف شهرستان و شهر حاجی آباد به سمت آستان مبارک امام زاده حرکت می کنند و بزرگترین اجتماع مذهبی شهرستان در این مکان برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها