خبرهای داغ:

تجمع بزرگ بسیجیان مدافعان حرم در شهرستان نجف آباد

به مناسبت هفته بسیج، گردهمایی بزرگ بسیجیان مدافعان حرم پیش از ظهر امروز در سالن موهبت ورزشگاه آزادی شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۷۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ به مناسبت هفته بسیج، گردهمایی بزرگ بسیجیان مدافعان حرم پیش از ظهر امروز در سالن موهبت ورزشگاه آزادی شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ حسین آقایی، فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد ضمن خیرمقدم به بسیجیان شرکت‌کننده در این همایش و مسؤولان شهرستان اظهارکرد: بسیج واژه‌ای است که برای تعریفش نمی‌توان هیچ جمله‌ای یافت و بهترین تعریف برای بسیج همان سخنان بزرگان درباره بسیج است که امام خمینی(ره) از آن به عنوان شجره طیبه یاد کردند.

وی در ادامه افزود: بسیج در کلام بزرگان یعنی دین‌مداری، ولایت‌مداری، انقلابی‌گری، متوکل بودن، شجاع و مقتدر بودن، مدافع حق بودن، بصیر و مخلص بودن، قانع و سخت‌کوش بودن، آرمان‌گرا بودن و در یک کلام بسیجی لشکر مخلص و نیروی کارآمد کشور است که در صحنه‌های مختلف رویارویی با دشمنان سر از پا نشناخته و حضوری حماسی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد گفت: بسیج تنها یک حرکت صرف نظامی نیست بلکه بسیج متکی به دانستن، اندیشیدن و بصیرت است و واژه‌ای است که در عمق جان‌ها جای دارد؛ بسیج درخت تناوری است که ریشه در ولایت‌مداری اهل‌بیت(ع) داشته که این شجره طیبه با خون شهدا آبیاری شده است.

وی درباره وظیفه اصلی یک بسیجی خاطرنشان کرد: ما بسیجیان در این گردهمایی عهد می‌بندیم که سرباز ولایت باشیم و در مسیر و مکتب اهل بیت(ع) حرکت و عاشورا حرکت کنیم؛ خواسته اول و آخرمان رسیدن به فیض شهادت است و بصیرت‌شناسی را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

سرهنگ رشیدزاده فرمانده لشکر 8 نجف اشرف نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در توصیف عظمت بسیج اظهارداشت: در آن طرف مرزهای کشور امروز از بسیجی به عنوان یک نیروی فهیم و بصیر یاد می‌شود.

وی در تعریف کلمه بسیج نیز بیان داشت: بسیج یعنی بینش و ستیز با دشمن درون و بیرون که رهبر معظم انقلاب با عنوان جهاد کبیر بر آن تأکید فراوان دارند.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف با بیان گوشه‌هایی از تاریخ ائمه اطهار و عدم بصیرت خواص در آن دوران یادآور شد: اکنون نیز همانند دوران ائمه اطهار(ع) برخی از خواص در برابر توطئه‌های دشمنان دارای بصیرت نیستند و به موقع عمل نمی‌کنند که در ماجرای برجام نمونه آن را شاهد بودیم و ضرورت امروز جامعه وجود بسیجیان با بصیرت است.

وی به قدرت بسیج در خارج از مرزها نیز اشاره کرد و اذعان داشت: اگر امروز در کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق خواسته‌های دشمنان محقق نمی‌شود، به برکت حضور بصیرانه بسیج و تشکیل بسیج مردمی در این کشورهاست.

لازم به ذکر است در ادامه این گردهمایی ورزشکاران باستانی بسیجی به اجرای برنامه پرداختند و فضای جلسه با اهتزاز پرچم حرمین امام علی(ع) و امام حسین(ع) و اجرای نمایش گروه ذوالفقار با عنوان مدافعان حرم متبرک شد.

گفتنی است از منتخبین جشنواره کشوری مالک اشتر در این گردهمایی تقدیر شد که بسیجیان شهرستان نجف‌آباد در این جشنواره صاحب دو عنوان کشوری و چهار عنوان استانی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار