حجت الاسلام و المسلمین امینی در گردهمایی بسیجیان پایگاه انصار شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمالشرق شاهرود گفت: بسیج یک نهادی است که ریشه در مردم دارد و نه وابسته به حزب است و بسیج حامی 8 سال جنگ نبوده بلکه در تمدن سازی انقلاب اسلامی یک الگوست.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۷۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در گردهمایی بسیجیان پایگاه انصار شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمالشرق شاهرود که به مناسبت هفته بسیج در نمازخانه این شرکت برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته بسیج به دو نوع مدیریت اشاره و اظهار کرد: ما یک نوع مدیت بشری داریم که خیلی ها علم مدیریت نخوانده اند اما مدیر موفقی هستند مانند مدیریت زن در خانواده و هیچ مبتنی بر مسائل علمی نیست و یا اینکه این نوع مدیت با کسب علم بدست می آید.

وی افزود: مدیریت دوم، مدیریت ماورائی است که خداوند به بعضی ها الهام می کند و درس حوزه و دانشگاه نمی خواهد و خدا در آیه قرآن اشاره دارد، کسیکه تقوا پیشه کند، تقوا می تواند مدیر ساز باید آن هم از نوع الهی آن، از جایی که انسان گمان نمی کند خداوند روزی اش می دهد.

امینی با بیان اینکه این مدیت با تقوا بدست می آید خاطر نشان کرد: مدیریت پیامبر اسلام که 15 سال مدیریت کرد و 8 سال در رسالش مدیریت نمود و حضرت علی(ع) که 25 سال در سخت ترین شرایط مدیریت کرد و شاهکار مدیریت مولا علی(ع) است و امام حسین(ع) هر دو مدیریت را داشت و مابقی معصومین این دو نوع مدیریت را داشتند.

وی با اشاره به مدیریت امام راحل که هر دو مدیریت بود عنوان کرد: همانطور که رهبری انقلاب در سخنان خود در جمع بسیجیان اشاره کردند تشکیل بسیج به امام ملهم شده از جانب خداوند بوده است و یا مدیریت امام در شب 21 بهمن ماه که مردم به خیابان ها بریزند و حکومت نظامی را بشکنند هم از این دست مدیریت هاست.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: هر کس به اندازه ظرفیت خودش می تواند مدیریت ماورائی داشته باشد که شرط اساسی آن تقواست که یکی از آن بسیج است و در همه عرصه ها اتفاق افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیج یک نهادی است که ریشه در مردم دارد و نه وابسته به حزب است و بسیج حامی 8 سال جنگ نبوده بلکه در تمدن سازی انقلاب اسلامی یک الگوست که سایر کشورها هم دارند استفاده می کنند مانند عراق و سوریه و یمن و لبنان و ما مشاهده می کنیم.

امینی ادامه داد: تمام این برنامه ها بر ساس تقوا پیش می رود و دولتها هر چقدر به این نیروی مردمی اعتماد کنند خدمت بیشتر خواهند دید و بی مهری به بسیج از هیچکس پذیرفته نیست و گناه نابخشودنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها