عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پاسخگو بودن مسئولان درباره حادثه ریلی (دامغان - سمنان) گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد، مسئول مربوطه استعفا می دهد.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۸۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی دربارۀ حادثۀ برخورد دو رام قطار در ایستگاه هفتخوان (دامغان سمنان) گفت: مشخص شدن علل سانحه برخورد دو رام قطار یک امر بدیهی است که به طور طبیعی باید در دستورکار مسئولان باشد.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد؛ مسئول مربوطه استعفا می دهند، اما متأسفانه تجربه در کشور گویا این است معمولا رسیدگی به چنین حوادثی با گذشت زمان کمرنگ می شود.

وزیر راه و وزارت صنعت و تمامی بخش های ذی ربط باید جوابگوی علت حادثه ریلی باشند

این نماینده مردم در مجلس، ادامه داد: درحال حاضر نمی توان درباره علت دقیق حادثه، اظهارنظر کارشناسی کرد، ولی به صورت کلی ضعف مدیریتی وجود داشته است.

حسینی شاهرودی گفت: وزیر راه و شهرسازی و وزارت صنعت و تمامی بخش های ذی ربط باید جوابگوی علل حادثه ریلی باشند.

وی با بیان اینکه با موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی موافق هستم، ادامه داد: اینکه معمولاً بعد از رخ دادن چنین حوادثی، تمامی تقصیرات به عامل انسانی یا یک وزراتخانه وارد شود، قابل قبول نیست، حتی باید دلایل اشتباه عامل انسانی شفاف شود.

حسینی شاهرودی افزود: باید دلیل ضعف در نظارت و دلایل رخ دادن اشتباهات حتی سهوی مشخص شود و بطور شفاف بیان شود برای جلوگیری از تکرار چنین فاجعه ای چه برنامه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تلاش های زیادی برای مراسم اربعین حسینی(ع) انجام شد، اما مسیرهای جاده ای با مشکلاتی روبرو بودند و در این رابطه باید مسئولان پاسخگو باشند به دلیل اینکه از ماهها قبل مشخص بود که جمعیت قابل توجهی برای مراسم اربعین حسینی(ع) عازم مرزها می شوند و باید تمهیدات لازم اندیشیده می شد.

عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس قطعاً موضوع حادثه ریلی در دامغان سمنان را پیگیری می کند و باید به حادثه دیدگان و خانواده هایشان رسیدگی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها