خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم مطرح کرد
مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم گفت: اکنون در استان حدود یک‌هزار نفر در بسیج حقوقدانان عضویت دارند.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۸۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابراهیم سانی‌خانی با اشاره به تاریخچه سازمان بسیج حقوقدانان استان قم اظهار کرد: از سال 1388 بسیج حقوقدانان در استان شکل گرفت و اکنون حدود یک‌هزار نفر در بسیج حقوقدانان قم عضویت دارند.

وی ادامه داد: افرادی همچون قضات، وکلا، مشاوران حقوقی، سردفتران، اساتید و دانشجویان حقوق و مدیران حقوقی ادارات از اقشاری هستند که در سازمان بسیج حقوقدانان استان قم عضویت دارند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم افزود: اعضای این سازمان در قالب گروه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی سازماندهی شدند، البته برای هر کدام از گروه‌های سازمان بسیج حقوقدانان برنامه‌های متفاوتی داریم، به عنوان مثال برنامه‌های این سازمان برای قضات متفاوت از برنامه‌هایی است که برای دانشگاهیان در نظر گرفته می‌شود.

سانی‌خانی با اشاره به دفاتر سازمان بسیج حقوقدانان استان قم اظهار کرد: این سازمان یک دفتر مرکزی در خیابان ساحلی دارد که مرکز اصلی فعالیت‌های آن است، اما سازمان بسیج حقوقدانان استان قم در کانون مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون قضات هم دفتر دارد، همچنین این سازمان در دانشگاه‌های استان و معاونت حقوقی استانداری هم نمایندگانی دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان قم در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، بصیرتی و اعتقادی است و این سازمان برگزاری برنامه‌های آموزشی کاربردی را برای دانشجویان رشته حقوق در دستور کار دارد.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم افزود: این سازمان برنامه آموزشی حقوق خانواده را برگزار کرده است، همچنین پژوهش‌هایی در زمینه حقوق سالمندان و طلاق در سازمان بسیج حقوقدانان استان صورت گرفته است.

سانی‌خانی با اشاره به ارائه مشاوره حقوقی از سوی حقوقدانان بسیجی استان قم اظهار کرد: این بسیجیان با حضور در مساجد استان در زمینه‌های حقوقی آموزش‌هایی را به مردم می‌دهند تا سطح علمی آن‌ها را بالا ببرند، همچنین در این برنامه‌ها به مردم مشاوره حقوقی هم از سوی حقوقدانان بسیجی ارائه می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های نقد و سخنرانی در خصوص حقوق بشر از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان قم برگزار شده و مقاله‌های علمی از سوی حقوقدانان بسیجی استان هم در روزنامه‌ها و مجلات به چاپ رسیده است، همچنین به دنبال معرفی چهره‌های حقوقی به بسیجیان و مردم هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها