اصل سروده های استاد به زبان آذری بود؛ با این حال گاهی غزل و سلامی را به زبان فارسی و عربی بیان می کرد؛ البته ۸۰ درصد برنامه های استاد به زبان ترکی بوده است
کد خبر: ۸۷۸۳۷۰۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
استاد محمدعلی کریمخانی درباره نقش استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مداحی کشور گفت: وی با اشعار و مداحی هایش مردم را به عزاداری امام حسین (ع) جذب می کرد و با شناخت ۵۰ ساله ای که از وی دارم، می گویم که همه عمرش را برای مداحی، تبلیغ اسلام و امام حسین (ع) گذاشته بود.

 وی ادامه داد: استاد موذن زاده مردم را در مساجد و تکایا جمع می کرد در همه شهرها و استان ها و به خاطر اذانی که استاد موذن زاده می گفت، وی را می شناختند؛ البته باید بگوییم که خانواده موذن زاده در راستای تبلیغ اسلام و امام حسین (ع) قدم بر میداشتند.

صدای سلیم افراد را به نوعی سحر می کرد
این مداح کشورمان تصریح کرد: صدای سلیم افراد را به نوعی سحر می کرد و به هر زبانی که نوحه می خواند مردم جذب آن می شدند؛ وی حسینی به دنیا آمده و حسینی از دنیا رفت.

 کریمخانی تصریح کرد: اصل سروده های استاد به زبان آذری بود؛ با این حال گاهی غزل و سلامی را به زبان فارسی و عربی بیان می کرد؛ البته ۸۰ درصد برنامه های استاد به زبان ترکی بوده است.

مسئولان ما تنها بعد از مرگ هنرمندان به سراغ آنها می روند
وی بیان داشت: مسئولان نگذارند که بعد از مردن افرادی چون استاد سلیم موذن زاده از وی یاد کنند؛ استاد ۷۰ سال مداحی و ذاکری اهل بیت (ع) را کرد و حال اگر مقبره وی هم از طلا گرفته شود، دیگر فایده ای ندارد.

این مداح کشورمان تصریح کرد: مسئولان ما تنها بعد از مرگ هنرمندان به سراغ آنها می روند و مثل مهم مانند این است که گلی خشک شود و بعد بخواهد آب فروانی پای آن بریزند، دیگر فایده ای ندارد، البته منظور حمایت مادی نیست،  بلکه منظور حمایت های معنوی و احوالپرسی از هنرمندان پیشکسوت است.

 وی با بیان اینکه درگذشت موذن زاده را به جامعه مداحین و عاشقان امام حسین (ع) تسلیت می گویم، خاطر نشان کرد: موذن زاده وزنه ای در حوزه مداحی به شمار می رود و در اکثر مناطق ترک زبان نواهای مداحی وی را گوش می کنند؛ اینکه بعد از فوت یک نفر به یاد آن بیفتیم، برای جامعه ما درد است.
ارسال نظرات