مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان:

حمایت همه جانبه بسیج از طرح های دانش بنیان مخترعان

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان گفت:این سازمان از طرح ها و اختراعات بومی حمایت های همه جانبه بلاعوض می کند.
کد خبر: ۸۷۸۳۷۱۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،مهدی رحیمی در سیزدهمین جشنواره  ممتازین و مبتکرین جهادگران علمی و فناوری بسیج دانشجویی گفت:یکی از اهداف مهم این جشنواره این است که با الگو سازی از بین  جوانان این مرز و بوم بتوانیم  فرهنگ تحقیق پژوهش و فناوری را توسعه بدهیم .
وی افزود:هدف دیگر بررسی  نقش آفرینی بسیجبان در ارائه راهکار های عملیاتی و تصریح در چرخه تولید علم بوده است .
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان گفت: اگر علمی را که فرا گرفتیم نتوانیم ترویج دهیم و وارد خانه های مردم نکنیم  یعنی بیهوده درایم کارمی کنیم بنابراین مردم باید طعم شیرین علم بچشد.
وی اظهار داشت:شناسایی و تجلیل از برگزیدگان علمی و فناوری در بسیج دانشجویی و بسیج علمی جهت کادر سازی بچه های  تراز انقلاب ،معرفی برگزیدگان این جشنواره به جشنواره های سراسری و کشوری جهادگران علم و فناوری و جشنواره برترین های بسیج دانشجویی در کشور از جمله نتایج مد نظر این جشنواره است.
رحیمی گفت:در مرکز حمایت از  مخترعین لرستان در سال 94 بیست طرح و از نیمه اول سال 95  تا کنون نوزده طرح مورد حمایت قرار گرفته است و از لحاظ بودجه ای  در سال 94 یک میلیون تومان ودر سال 95 سه الی چهار میلیون تومان به این طرح ها اختصاص یافته است.
وی افزود:پنج طرح در مراکز رشد و توسعه خلاقیت بسیج در سال 94  مورد حمایت قرار گرفته و به تولید تجاری رسیده است .
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان گفت:در شش ماهه اول سال 95 بسیج علمی استان توانست سه طرح پنج میلیون تومانی مخترعین و مبتکرین دانشگاهی را حمایت کند.
رحیمی با اشاره به مراکز تحقیقات علمی پژوهشی پلاسما لیزر و گیاه دارویی افزود:این مراکز  در سال94 راه اندازی شد و از سال 95دو طرح مهم و علمی و فرا ملی در این مراکز توسط محققین بسیجی  در حال انجام است.
وی همچنین تصریح کرد:برای کمک وحمایت کسانی که در زمینه اختراعات و محصول محور کار میکنند به سمت شرکت های دانش بنیان که یکی از مقوله های اقتصاد مقاومتی در کشور است روی آورده ایم.
 گفتنی است در پایان جشنواره جهادگران علم و فناوری و جشنواره فعالیت‌های علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان ۲۳ نفر از نخبگان بسیجی استان لرستان در سه بخش مخترعین سازمان بسیج علمی استان، نفرات برگزیده بسیج اقشار دانشور و نفرات برگزیده بسیج 

ارسال نظرات
آخرین اخبار