استاد حوزه علمیه قم گفت: تفکر و روحیه بسیجی برگرفته از روحیه انقلابی‌گری است که توانسته در تمامی معادلات جهانی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۵۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام زارعی از اساتید حوزه علمیه قم در گردهمایی بسیجیان شهرستان کمیجان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) درخصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: حضرت امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند چراکه همانگونه که بعدا فرمودند جوانان ایرانی اقتدار و ابهت پوشالی آمریکا را شکستند.

وی افزود: امروز باتوجه به تفکر بسیجی که فراگیر شده و به برکت خون شهیدان اقتدار نظام اسلامی ارتقاء یافته است و در مقابل آن دشمن قدرتی ندارد معلوم نیست چرا عده‌ای می‌خواهند در مقابل دشمن کوتاه بیایند و از پذیرش نظم جهانی سخن به میان می‌آورند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری بارها به کلید واژه روحیه انقلابی‌گری تأکید کردند و فرموده‌اند اگر دشمن این روحیه را از شما بگیرد کار انقلاب تمام است، بایستی هوشیار بود تا این اتفاق نیافتد.

حجت‌الاسلام زارعی روحیه انقلابی را فرهنگ و تفکر بسیجی دانست و گفت: امروز در عرصه جنگ نرم عده‌ای می‌گویند که کم آورده‌ایم؛ مگر در دوران انقلاب و در دوران دفاع مقدس نبودند افرادی که سختی زندان‌ و اسارت را تحمل می‌کردند ولی با تاثیرگذاری بر سایر زندانیان آنان را مجذوب انقلاب می‌کردند.

وی افزود: بسیج می‌تواند در ترویج روحیه انقلابی‌گری و تربیت نیروهای انقلابی نقش آفرین باشد. حفظ روحیه انقلابی‌گری مهم‌ترین وظیفه بسیج است و همین روحیه می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد.

این استاد حوزه علمیه قم رد پایان با یادآوری خاطره‌ای از بسیجیان خواست تا مروج تفکر بسیجی باشند و گفت: در پاسخ به سوال یک دانشجوی فرانسوی درخصوص علت نامگذاری جنگ هشت ساله به دفاع مقدس تنها به بیان خاطره‌ای پرداختم که در او بسیار اثرگذار بود تا جایی که او یکی از زائران هرساله برای راهیان نور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات