خبرهای داغ:
کارکرد وعملکرد بسیج در حفظ انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام واستکبار جهانی می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۶۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از درچه، جناب سرهنگ مهرابی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج درچه در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای بسیج و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل بسیج مستضعفین فرمود : فرمان حضرت امام در خصوص تشکیل بسیج یک ابتکار معجزه گونه بود.

فرمانده ناحیه درچه با اشاره به بیانات حضرت امام که فرمودند: اگر به کشوری ندای دل نشین و تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خوران ازآن دور خواهد شد والا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند فرمود: این فرمایش حضرت امام نشان از عمق شناخت ایشان از جهان اسلام و ظرفیت های آن و از طرفی دشمنان اسلام وکینه توزی آنها و توطه های آنها دارد . در واقع امام به عنوان یک اسلام شناس و با شناخت دقیق از تاریخ اسلام یکی از ظرفیت های مغفول مانده که د ر طول تاریخ اسلام به عنوان خلاء بزرگ اسلام بوده بسیج مردمی دیده اند که می توانسته در طول تاریخ اثر گذار باشد و حتی مسیر تاریخ را عوض کند .

ایشان در ادامه با اشاره به ویژگی های بسیج فرمود : مثلا اگر در عصر امام حسین در کوفه بسیج وجود داشت آیا مردم کوفه سخنان امام حسین (ع) را به عنوان نوه بزرگوار پیامبر نمی فهمیدند و اگر بسیج وکارکرد بصیرتی آن بود حتی مسیر تاریخ عوض می شد . و گواه آن کارکرد و عملکرد بسیج در حفظ انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و استکبار جهانی می باشد که در عرصه های مختلف جنگ سخت یعنی همان هشت سال دفاع مقدس و نیز جنگ نرم یعنی تهاجم فرهنگی واقتصادی دشمن پیروزمندند و با اقتدار یاعث شکست دشمنان و حفظ انقلاب اسلامی شده اند .

سرهنگ مهرابی فرمود : در واقع با تشکیل بسیج حفظ انقلاب اسلامی و حتی اداره آن در موارد حساس و مقابله با توطئه های دشمن به توده های مردم سپرده شده است و کارآمدی نظام اسلامی در عرصه های مختلف مدیون بسیج است چرا که با فراگیر شدن تفکر بسیجی که همان اخلاص ، ایمان به هدف و رشد وپیشرفت آفرینی است ، در ذهن آحاد جامعه حرکتی هم سو را به دنبال دارد و باعث هماهنگی همگرایی و اتحاد میان همه اجزا جامعه یعنی اجزا مختلف دولت با هم دیگر و بین دولت و مسئولین و مردم می گردد. به عبارتی روح حاکم بر همه بخشهای جامعه تفکر بسیجی است که این تفکر باعث ارتباط ناگسستنی میان اجزاء جامعه اسلامی می شود و جامعه را از خود محوری و انحراف حفظ می کندو باعث اتحاد و همدلی وقدرت افزایی در جهان اسلام می گردد . با این اوصاف از روی اعتقاد و باور ، افتخار می کنیم که در جهت خدمت موثر و ارزشمند به اسلام و مسلمین و مستضعفین به عنوان خادم بسیجیان مخلص و غیور در این سازمان مقدس و اثر گذار خدمت می کنیم و از این جهت خدا را شاکریم و به پیشگاه مقدس و با عظمت شهدا تقدیر و تجلیل و تعظیم می نماییم به خاطر این که این مسیر نورانی و هدایت بخش اهل بیت علیه السلام را بر روی ما گشودند و چراغ پر فروغ این راه مقدس شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها