خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه خوراسگان با اشاره به حضور به‌موقع، ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیان در صحنه‌ های مختلف پس از انقلاب، تأکید کرد: در این حدود چهار دهه که از پیروزی انقلاب می‌گذرد در هر عرصه‌ای که نظام نیاز به حضور بسیج داشته است آن‌ها باقدرت تمام حضور خود را نشان داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۸۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوراسگان –اصفهان- با اشاره به دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به مکارم الاخلاق اظهار کرد: امام سجاد در این دعا که سراسر درس برای ما است فرموده‌اند خداوندا ما را عزتمند فرما ولی دچار تکبر مفرما و بندگی‌ام را به آلودگی خودپسندی تباه مکن.

خطیب نماز جمعه خوراسگان خودپسندی را آفت دین‌داران عنوان کرد و افزود: توحید در عبادت یکی از اقسام توحید است، عبادت باید فقط برای خدا باشد به‌طوری‌که عمده شرک مشرکین عبادت کردن غیر خدا بوده است.

وی با اشاره به ایام شهادت پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: همان‌طور که پیامبر و اهل‌بیت (ع) وظیفه هدایت کردن ما را داشته‌اند ما نیز در برابر ایشان وظایفی را بر عهده‌داریم که باید به نحو احسن آن‌ها را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام ربانی بابیان اینکه معرفت و شناخت نسبت به علم از درجه بالاتری برخوردار است، تأکید کرد: معرفت نسبت به اهل‌بیت باعث می‌گردد تا انسان خدا را بهتر بشناسد.

امام‌جمعه خوراسگان اطاعت از ولایت‌فقیه را در طول اطاعت از امام زمان (عج) و اهل‌بیت (ع) بیان کرد و گفت: باید تسلیم و مطیع رهبران الهی باشیم و تمام تلاش خود را بکنیم شخصیتمان را نسبت به آنان تطبیق و همانندسازی کنیم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه ۱۶۰ نهج‌البلاغه در مورد شخصیت پیامبر (ص) فرموده‌اند: کافی است که روش پیامبر را سرمشق خویش قرار دهی و نیز او سرمشق توست در بی‌ارزش بودن دنیا و رسوایی‌ها و بدی‌هایش چه اینکه دنیا از او گرفته‌شده اما برای دیگران مهیا گردید.

خطیب نماز جمعه خوراسگان حضرت محمد (ص) را طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم اسوه حسنه بیان و تصریح کرد: مسلمان نباید اسوه خود را از غرب، اروپا، آمریکا و شرق بگیرد.

حجت‌الاسلام ربانی زندگی پیامبر (ص) را سراسر درس برای بشریت عنوان کرد و گفت: صبر، مقاومت در برابر دشمنان، تسلیم محض خدا بودن، اخلاق عالی داشتن، سخاوتمند و باگذشت بودن، متواضع، با محرومان نشست‌وبرخاست داشتن، بی‌اعتنایی نسبت به دنیا، ازجمله خصوصیات پیامبر است که می‌توان از آن درس گرفت.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این پیاده‌روی یک مانور جهانی‌شدن بود که دشمن بفهمد مستضعفان در جهان کم نیستند، همچنان که رهبر معظم انقلاب در مورد پیاده‌روی اربعین فرمودند: «راه‌پیمایی عظیم و باشکوه اربعین حقیقتاً یک پدیده‌ی عظیم تاریخی و الهی است و نشان‌دهنده‌ی این است که این راه، راه عشق همراه بصیرت است، باید این نعمت را شکرگزاری کرد و شکرش به این است که آن روحیات، برادری، مهربانی و آن توجه به ولایت که در حال پیاده‌روی داشتید را حفظ کنید.»

امام‌جمعه خوراسگان بابیان اینکه امروز سالروز تشکیل بسیج به‌فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است، گفت:‌ تفکر بسیجی نیاز همیشگی جامعه ما است، همه جامعه باید افتخار بسیجی بودن را کسب بکنند.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به حضور به‌موقع، ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیان درصحنه‌های مختلف پس از انقلاب، تأکید کرد: در این حدود چهار دهه که از پیروزی انقلاب می‌گذرد در هر عرصه‌ای که نظام نیاز به حضور بسیج داشته است آن‌ها باقدرت تمام حضور خود را نشان داده‌اند، لذا بسیجیان ضامن انقلابی بودن و انقلابی ماندن هستند.

وی فرهنگ بسیجی را فرهنگی والا توصیف کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر هزاران بسیجی سراسر کشور با ایشان در مورد بسیج فرمودند امروز بسیج به الگویی برای دیگر کشورها شده است تا از این فرهنگ و تفکر در کشورهایشان برای مقابله با ستمگران بهره ببرند.

خطیب نماز جمعه مقاوم شدن و جرئت پیدا کردن نیروها در سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین را به دلیل اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی و بسیج عنوان کرد و افزود: اگر در کشور یک مدیر دارای روحیه بسیجی باشد برای خود اصلاً حقوق نجومی را در نظر نمی‌گیرد ولی متأسفانه بافاصله گرفتن از انقلاب و روحیه بسیجی دچار این‌گونه رفتارها می‌شوند.

وی همچنین شهادت آیت‌الله مدرس، رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی، شهادت افرادی که در روز گذشته براثر حادثه تروریستی در عراق به شهادت رسیدند، درگذشت مرحومه دباغ و سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی را تسلیت گفت.

* بسیج مایه مباهات مظلومان عالم است

سرگرد محمد مرادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۲ حضرت بقیه‌الله (عج) سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوراسگان به مناسبت روز بسیج اظهار کرد: امروز که مزین به نام بسیج مستضعفین شده است مایه مباهات همه مظلومان عالم است.

وی ادامه داد: امروز تفکر انقلاب اسلامی و بسیج از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفته و در کشورهای مختلفی بروز پیداکرده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۲ حضرت بقیه‌الله (عج) اصفهان زندگانی اهل‌بیت (ع) را الگو و سرمشقی برای همه بسیجیان عنوان کرد و افزود: در کلام امام بسیجی واقعی حضرت علی (ع) است که همه وجود خود را وقف اسلام کرده است،‌ آزادمردی و آزاداندیشی ازجمله ویژگی‌های بارز ایشان است.

مرادی بصیرت را شاخصه‌ای دانست که باید از امیرالمؤمنین علی (ع) فراگرفت و گفت: کسی که مدعی انقلابی و بسیجی بودن است باید دارای این شاخصه باشد.

وی بابیان اینکه دشمن امروز به‌صورت هدفمند شجره طیبه بسیج را مورد هجمه قرار داده تا مردم را ناامید کند، تصریح کرد: اگر ما شاخصه‌های یک فرد بسیجی در تراز انقلاب اسلامی را گم نکنیم دشمن از طمع‌ورزی به انقلاب اسلامی ناامید خواهد شد و کشور نیز با شتاب بیشتر به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت خواهد کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۲ حضرت بقیه‌الله (عج) اصفهان بسیجی را انقلابی و خدمتگزار مردم بودن بیان کرد و گفت: دشمنان خارجی و داخلی از اول انقلاب تا امروز به دنبال چندقطبی سازی در نظام ما هستند ولی رهبر فرزانه انقلاب خط معیار را برای همه ما مشخص کردند و فرمودند: اگر دوگانگی‌ای وجود داشته باشد، دوگانگی انقلابی و ضدانقلابی است.

سرگرد محمد مرادی اظهار کرد: خط‌کش‌هایی با عنوان اصلاحات و اصولگرا دیگر برای ما معنی ندارد بلکه معیار برای ما انقلابی و ضدانقلابی بودن است و ما باید شاخصه‌های انقلابی گری که رهبری تأکید می‌فرمایند را در سطح جامعه تبیین و در آن راستا حرکت کنیم.

وی پایبند بودن به آرمان‌ها و اصول انقلاب، استقلال همه‌جانبه نظام و انقلاب اسلامی، یار مظلوم و دشمن ظالم بودن، نگاه به آینده برای رسیدن به قیام به حضرت صاحب‌الزمان (عج)، داشتن بصیرت را از شاخصه‌های بسیجی و فرد انقلابی عنوان کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۲ حضرت بقیه‌الله (عج) سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان گفت: تفکر بسیجی در تراز انقلاب اسلامی اصلاً نمی‌پذیرد که برای رسیدن به رشد اقتصادی همچون آلمان و ژاپن فتیله سیستم نظامی کشور پایین کشیده شود، البته ظاهراً آن بنده خدایی که این اظهارنظر را کرده از احوالات جهانی غافل بوده است.

سرگرد مرادی گفت: امروز انقلاب اسلامی با حضور مردم مستضعف و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در مقابل تفکر استکبار تمام‌قد ایستادگی می‌کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها