خبرهای داغ:
مصطفی احمدی
امام جمعه موقت اصفهان گفت: امام (ره) به‌ درستی تشخیص دادند که حضور مردمی برای پشتیبانی از نظام ضروری است و چون در آن زمان ارتش سازمان‌یافتگی درستی نداشت امام(ره) فرمان تشکیل نهاد مردمی بسیج را دادند.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۹۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج درباره ماهیت بسیج، اظهار کرد: البته درباره بسیج تمام مطالب لازم را مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان سراسر کشور عنوان کردند. بدون شک بسیج یک نیروی برخاسته از توده‌های مردم و پشتیبان نظام و انقلاب است و در کشوری مانند عراق نیز یک نیروی مشابه با بسیج به نام "حشد الشعبی" را تشکیل داده‌اند تا بهتر بتوانند امور را پیش ببرند.

وی بابیان اینکه بسیج به معنای حضور توده‌های مردم برای حمایت از ارزش‌ها است، گفت: بسیج تنها برای حضور در جبهه و عرصه‌های نظامی نیست، همه آحاد مردم باید بسیجی باشند. پزشک، معلم، کارمند،مهندس و... همه باید دارای روحیه بسیجی باشند.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیج یک فرهنگ عمیق است و ایران اسلامی از این سرمایه عظیم برخوردار است. روحیه بسیجی داشتن به سن و سال نیست و یک پیرمرد 80 ساله هم می‌تواند با داشتن روحیه بسیجی به دفاع از انقلاب بپردازد.

رهبر بابیان اینکه روح بسیجی یک روح خالص و بی توقع است، ادامه داد و گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور تا حد زیادی حل شود باید این روحیه را حفظ کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امام خمینی (ره) در سال 1358 فرمان تشکیل بسیج را دادند؟ گفت: امام(ره) به درستی تشخیص دادند که حضور مردمی برای پشتیبانی از نظام ضروری است و چون در آن زمان ارتش سازمان‌یافتگی درستی نداشت امام(ره) فرمان تشکیل نهاد مردمی بسیج را دادند.

وی در ادامه گفت :  اتکا به روحیه بسیجی بود که ما توانستیم در جنگ و قضیه هسته‌ای پیروز شویم.

وی گفت: اگر روحیه بسیجی حاکم نباشد دنیاگرایی در کشور خودنمایی می‌کند و نفوذ بیگانگان محقق می‌شود. در واقع بسیج در خدمت نظام، دین و جامعه است.
 
رهبر خاطرنشان کرد: صدور فرمان تشکیل بسیج یک نیاز روز بود همان‌طور که امروز هم داشتن روحیه بسیجی نیاز روز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها