خبرهای داغ:

نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی در قم افتتاح شد

نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی با حضور مدیران شهری در نگارخانه شهر قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۹۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی ظهر امروز در نگارخانه شهر در بوستان شهدای آذر افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه مجید رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، سید جواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار قم، وحید وزیری‌راد مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم و حمید رضا عابدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم حضور داشتند.

مجید رفیعی در ابتدای مراسم افتتاح نمایشگاه عکس شهروند با اشاره به این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه عکس شهروندی یک برنامه ابتکاری بود که توسط شهرداری قم و مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: حدود 800 اثر به دبیرخانه مسابقه عکس شهروند عاشورایی رسید و داوری مسابقه هم توسط اساتید مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر انجام شد. 40 اثر به عنوان آثار منتخب توسط داوران انتخاب شد و این آثار در نگارخانه شهر به نمایش درآمده است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا هم در این مراسم با اشاره به ضرورت ثبت تصاویر عزاداری‌های شهر قم گفت: آداب، رسوم و سنت‌های عزاداری یک شهر بخشی از فرهنگ آن شهر است و باید این بخش از فرهنگ شهر قم توسط عکاسان به تصویر کشیده شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم افزود: هدف از برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی این بود که هم عکاسان دانشجو و هم عکاسان غیردانشجو را در حوزه ثبت تصاویر عزاداری‌های شهر قم به کار بگیریم.

سید جواد صحرایی نیز در بخش پایانی این مراسم با اشاره به برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی گفت: در این مسابقه از دید عکاسان به موضوع عزاداری در شهر قم پرداخته شد و آن‌ها از زوایای مختلف، عزاداری محرم در قم را مستندسازی کردند.

مدیرکل حوزه شهردار قم افزود: خوشحالم که مشارکت یک نهاد دانشگاهی را با شهرداری قم در مسابقه عکس شهروندی شاهد بودم و امیدوارم که بهره‌های خوبی از این مشارکت ببریم.

نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی تا دهم آذرماه در نگارخانه شهر برپا است. پیش از این هم تصاویر این نمایشگاه در ساختمان مرکزی شهرداری قم به نمایش گذاشته شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار