خبرهای داغ:
رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم مطرح کرد

ارسال 800 اثر به دبیرخانه مسابقه شهروند عاشورایی

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم گفت: موضوع مسابقه شهروند عاشورایی عکس‌هایی بود که از عزاداری امسال شهر قم گرفته شد و حدود 800 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۰۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
ارسال 800 اثر به دبیرخانه مسابقه شهروند عاشورایی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی اسماعیلی طبا در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی که ظهر امروز در نگارخانه شهر برگزار شد، اظهار کرد: مسابقه عکس شهروند عاشورایی توسط شهرداری قم با همکاری مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

وی ادامه داد: موضوع مسابقه شهروند عاشورایی عکس‌هایی بود که از عزاداری امسال شهر قم گرفته شد، حدود 800 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید، آثار داوری و در نهایت 40 اثر انتخاب شد که امروز این آثار منتخب در نگارخانه شهر در معرض دید عموم قرار گرفت.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم افزود: هدف از برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی این بود که هم عکاسان دانشجو و هم عکاسان غیردانشجو را در حوزه ثبت تصاویر عزاداری‌های شهر قم به کار بگیریم.

اسماعیلی طبا با اشاره به ضرورت ثبت تصاویر عزاداری‌های شهر قم گفت: آداب، رسوم و سنت‌های عزاداری یک شهر بخشی از فرهنگ آن شهر است و باید این بخش از فرهنگ شهر قم توسط عکاسان به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگ و هنر تنها دانشگاه هنری استان قم است که نیروهای مختلفی هنری در این دانشگاه تربیت می‌شوند لذا باید بین دانشگاه فرهنگ و هنر و شهرداری ارتباط‌هایی وجود داشته باشد و برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی حاصل همکاری این دو نهاد بود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم افزود: شهرداری به عنوان مدیریت شهری وظیفه مدیریت بحث‌های مربوط به شهر را دارد، شهر قم هم یک شهر زائرپذیر است که سالانه 20 میلیون زائر به آن سفر می‌کنند.

اسماعیلی طبا با اشاره به ضرورت ارتباط نهادهای هنری با شهرداری قم گفت: این شهر با توجه به زائرپذیر بودن نیاز دارد که برنامه‌های هنری نهادهای مختلف با مشارکت شهرداری در آن برگزار شود.

وی ادامه داد: همکاری دانشگاه فرهنگ و هنر با شهرداری قم موجب تولید آثار هنری خوبی در شهر می‌شود که این آثار در آینده به نفع شهر قم است، امیدوارم که این همکاری‌های مشترک با شهرداری ادامه پیدا کند و این همکاری‌ها در نهایت سودش به شهروندان شهر قم می‌رسد.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم افزود: آثاری که به دبیرخانه عکس شهروند عاشورایی رسید، سطوح مختلفی داشت، اما آثاری که در نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی به نمایش درآمده، آثار خوبی است و امیدوارم که این آثار هنری به خصوص آثار دانشجویی در آینده تکامل پیدا کند.

اسماعیلی طبا با اشاره به نیاز شهرداری قم به دانشگاه‌ها اظهار کرد: شهرداری نیاز به ظرفیت دانشگاه‌ها دارد، اگر توان شهرداری قم با ظرفیت دانشگاه‌های این شهر تلفیق شود، قطعاً این امر می‌تواند موجب تولید آثار خوبی در شهر قم شود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی در همکاری شهرداری قم با یک دانشگاه هنری بود، شهرداری بزرگترین ارگان مدیریت شهری در قم است و در حوزه‌های مختلف امکان همکاری شهرداری با دانشگاه‌های شهر قم وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار