فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از تشیع پیکر مطهر 10 شهید گمنام در شهرستان بندرلنگه و تشییع و تدفین 4 شهید دیگر در جزایر فارو و لاوان همزمان با روز رحلت پیامبر(ص) خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۱۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس،سردار علی عظمایی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان اظهار داشت: ان‌شاءالله فردا 7 آذرماه میزبان 10 شهید گمنام در شهرستان بندرلنگه خواهیم بود که همزمان با نماز ظهر وعصر مراسمی با حضور پیکر مطهر این شهدای عزیز در منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در آستانه شب رحلت پیامبر(ص) و همچنین شهادت امام حسن(ع) مراسم شبی با شهداء و وداع با پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در مسجد جامع بندرلنگه و مسجد سید محمد عالم بندرکنگ با حضور مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار خواهد شد.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: همزمان با روز رحلت پیامبراکرم (ص) در روز دوشنبه 8آذرماه ازمیدان جمهوری اسلامی بندرکنگ با حضور آحاد مردم تشیع وتسنن شهرستان این شهدای گرانقدر به سمت میدان انقلاب اسلامی تشیع در محلی که در نظر گرفته شده، تدفین خواهند شد.

سردار عظمایی اضافه کرد: 3 شهید در شهرکنگ تدفین و2شهید گمنام دیگر روز سه شنبه 9 آذرماه در آستانه شب شهادت امام رضا(ع) به وسیله یک فروند لندی گراف و صد فروند شناور مردمی از بندرلنگه تا این جزیره با حضور مردم تشییع خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینگه 5 شهید گمنام دیگر پس از تشیع به بندرعباس انتقال داده خواهند شد، یادآور شد: سه شهیدی که در بندرکنگ تدفین خواهند شد به ترتیب 18 ساله ازعملیات خیبر در جزیره مجنون، 21ساله عملیات والفجر 1 منطقه فکه ، 18ساله ازعملیات محرم در منطقه شرهانی و همچنین شهدایی که در جزیره فارو تدفین می‌شوند درعملیات محرم منطقه شرهانی 18 ساله وعملیات خیبر جزیره مجنون 28 ساله  هستند.

فرمانده منطقه پنجم امام محمدباقر(ع) نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به اینکه 2 شهید گمنام 8آذرماه نیز توسط منطقه چهارم دریایی سپاه در جزیره لاوان تشیع وتدفین خواهند شد، افزود: از تمامی مردم تشییع وتسنن شهرستان بندرلنگه جهت شرکت در این مراسمات دعوت به عمل می‌آوریم تا با این مراسمات یاد ونام خاطره شهدا را پاس و گوشه‌ای از زحمات آنها را اجر بداریم.
ارسال نظرات