دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بسیج الگوی آزادگی و اقتدار ملت ایران بوده که در مأموریت‌های مختلف شایستگی خود در انجام مأموریت‌ها را به اثبات رسانده است.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۲۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس،سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در اجتماع بسیجیان جزیره کیش اظهار کرد: امنیت و اقتدار ملت ایران در دوران دفاع مقدس با وجود بسیج که برآمده از دوراندیشی و هوشمندی امام راحل (ره) بود به خوبی ثابت شد و امروز نقش تأثیرگذار بسیج در حفظ امنیت داخلی و منطقه‌ای نیز به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه با وجود ایران قابل تأمین است افزود: تجربه موفق بسیج در کشورمان موجب شده تا بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز با الهام گرفتن از این نیروی مردمی توانمند، بر بسیاری از توطئه‌های دشمنان غلبه کنند و امروز بسیج نه تنها در مرزهای ایران بلکه در منطقه نیز مایه آرامش و ثبات است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم ایستاده است، اضافه کرد: این نقش‌آفرینی مقتدرانه در امنیت و ثبات در منطقه به واسطه حمایت مردم و وجود بسیج به عنوان یک ظرفیت عظیم ملی فراهم آمده است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: بسیج یک نیروی مردمی با مأموریت‌های متنوع و مختلف است که کارآمدی خود را در هر کدام از این مأموریت‌ها به خوبی ثابت کرده است.

وی از حمایت مردم از بسیج به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی یاد کرد و بیان داشت: در جزیره کیش با وجود جمعیت محدود 30 تا 40 هزار نفری، بیش از 7 هزار بسیجی ساماندهی شده‌اند و این نشان می‌دهد که بسیج از بطن مردم و برای مردم است و ایده ارزشمند امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج 20 میلیونی به خوبی به بار نشسته است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از اظهارات خود به نقش ارزشمند ایران در امنیت منطقه اشاره و اظهار کرد: در سوریه و با اتکای به تجربه بسیج در ایران نیروهای مردمی به کمک ارتش سوریه آمده‌اند و در عراق نیز تاکنون 20 تیپ نیروهای مردمی شکل گرفته است که در صفوف مقدم مبارزه با تروریسم در حال جنگ هستند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا درباره شرایط ایران در پسابرجام با تأکید بر اینکه ما باید بر توان داخلی خودمان و رشد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی خویش متکی باشیم، افزود: از سوی دیگر امیدواریم که طرف مقابل بخصوص آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان در قبال توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند.
ارسال نظرات