خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: شخصا پیگیر امور خانواده های داغدار فوت شدگان سانحه قطار تبریز - مشهد هستم و به محض اطمینان از شناسایی جانباختگان پیکر همه آن ها یکجا به تبریز منتقل می شوند.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۲۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری جلسه ای با حضور وزرای کشور، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان ذیربط در خصوص بررسی این حادثه برگزار شد.
وی اظهار کرد: در این جلسه گزارش کمیته حقیقت یاب یا کمیسیون عالی سوانح راه آهن که روز گذشته تشکیل شده بود، ارایه شد و علاوه بر آن به دستور رئیس جمهوری تیمی 10 نفره از صاحب نظران برای شناسایی مقصران احتمالی این سانحه در کنار کمیسیون عالی تشکیل شد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر این اساس نتایج بررسی این کمیته ها برای انجام اقدام های لازم به دولت ارایه می شود.
جبارزاده، با بیان اینکه پیگیر وضعیت مجروحان و افراد جان باخته در این سانحه هستم، ادامه داد: هم اکنون تنها هفت مجروح در سمنان باقی مانده اند که با توجه به وضعیت خوب آن ها تلاش می شود آن ها را به بیمارستان های استان منتقل کنیم.
وی گفت: جانباختگان این سانحه نیز در قالب 42 کاور به تهران منتقل شده اند و بنده به اتفاق وزرای بهداشت و درمان و دادگستری در پزشکی قانونی تهران حضور یافته و پیگیر کارهای آنان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در پزشکی قانونی از افراد قابل شناسایی، عکس و از آن هایی که قابل شناسایی نیستند آزمایش های دی ان ای و نمونه های مورد نیاز برای شناسایی گرفته می شود.
جبارزاده با بیان اینکه پس از اطمینان از انجام نمونه برداری های لازم و کارهای قانونی اجساد همه جانباختگان یکجا به تبریز منتقل می شود، از خانواده ها خواست به تهران و سمنان مراجعه نکنند چراکه من به نمایندگی از آن ها در محل سانحه و پزشکی قانونی تهران پیگیر کارها هستم.
وی یادآوری کرد: برای مهمانان و زوار امام رضا(ع) که در این سانحه جان باخته اند در روز شهادت این امام همام مراسمی در شان آن ها در تبریز برگزار می شود.
استاندار آذربایجان شرقی برای رسیدگی به وضعیت مصدومان و جانباختگان قطار مسافربری تبریز - مشهد به تهران عزیمت کرده است.

ارسال نظرات