مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر:

مبارزه با جنگ نرم جهاد کبیر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر گفت: تاثیر آثار هنرمندان انقلابی و ارزشی هزار مرتبه از منبر و موعظه باشد! و هر حرکت هنری اگر رنگ و بوی انقلابی داشته باشد برای گفتمام سازی انقلاب بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۵۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

به گزارش روابط عمومی بسیج ، جمعی از هنرمندان و گروه‌های هنری فعال کانون بسیج هنرمندان مشگین‌شهر با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر ضمن تبریک هفته بسیج گفت: مجاهدان دریای بیکران انسان‌های مجاهدی هستند که آماده فداکاری و جانفشانی در هر لحظه و در جای جای اقصی نقاط جهان هستند.

وی افزود: خیلی ها باور نداشتند که روحانیت در جنگ حضور داشته و نقشی را در ایام دفاع مقدس و مقاومت ایفاء نمایند در صورتی که به لحاظ آمار جمعیتی شهدای دانش‌آموز بیشترین آمار جمعییتی را داشته و بیش از 5000 شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب شده است وحتی در جبهه‌های مقاومت حضور روحانیون در کنار سایر رزمندگان مقاومت چشمگیر است.

وی با بیان اینکه ما در مقایسه با کسانی تمام هستی شان را در کف دست می‌گیرند و دفاع می کنند قطره ای هم نیستیم گفت: درصورتی افرادی هستند از همین شهرستان در رده های مدیریتی جبهه مقاومت حضور داشته و گمنام هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به جایگاه هنر و هنرمند گفت: امروزه وقتی یک هنرمند یک کار انقلابی و ارزشی در سطح منطقه یا کشور انجام می دهد تاثیر آن هزار مرتبه شاید بالاتر از منبر و موعظه باشد! و هر حرکت هنری اگر رنگ و بوی انقلابی داشته باشد برای گفتمام سازی انقلاب بسیار مهم است و بر عکس اگر چنین نباشد مایه یأس و تأسف خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه شعار"مرگ برآمریکا" به یک گفتمان تبدیل شده است افزود: ما در حال حاضر به گفتمان سازی نیاز داریم و امروزه حتی در خانه‌ی یک ضد انقلاب هم تفکر مرگ برآمریکا و اسرائیل وجود دارد! دلیلش این است که این واقعیت تبدیل به گفتمان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر گفت: جهاد 3 نوع است که اول جهاد اصغر است که در آن رو در رو با دشمن می جنگیدیم! دوم جهاد اکبر است که مبارزه با نفس است! و اما جهاد کبیر که در قرآن هم آمده است این است که باید با جنگ نرم مبارزه کنیم به گونه ای که در جامعه‌ی جهانی هضم نشویم!

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به فراخور زمان از واژه‌های کلیدی چون جهاد اکبر، جهاد اصغر، مقاومت، استکبارستیزی، نفوذ و جهاد کبیر استفاده کرده و در حقیقت تلاش معظم له برای بازآفرینی این واژه های کلیدی در بین اقشار مختلف مردم و بخصوص سیاسیون و فرهیختگان توجه و سوق دادن آنان به سمت گفتمان انقلاب و مراقبت از رخنه‌های فرهنگی و تغییر ذائقه مردم توسط دشمنان به وسیله جنگ نرم است.

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب فرموده‌اند من دیپلمات نیستم من انقلابی‌ام! و آیا می شود کسی هم دیپلمات باشد و هم انقلابی؟!، بله آن "بسیج” است!

در این دیدار پرویز صابری شاعر و رزمنده بسیجی و مدیرگروه شعر بسیج هنرمندان به نمایندگی از اعضای حاضر در جلسه به وظایف خطیر هنرمندان بسیحی در این برهه پرداخت و گفت: انتظار می‌رود هنرمندان متعهد در عرصه‌های فرهنگی وهنری وگفتمان سازی پیام انقلاب از زبان هنر گام‌های اساسی بردارند.

دراین نشست صمیمی "استادصابری”،” بدلی”، ”خانم حسن زاده”، حمیدزاده، محبی و جعفری قره درویش نیز به شعر خوانی پرداختند و ٣ تن از نویسندگان”خانم اسدی”،”خانم بخشعلی زاده”و”خانم اسلامی”که دارای مقام کشوری بودند داستان هایی با موضوع مدافعان حرم قرائت کردند

ارسال نظرات