شهردار خامنه:

احیای املاک پدری رهبری اولویت شهرداری خامنه در احیای بافت های تاریخی است

شهردار خامنه اولویت فرهنگی و عمرانی این سازمان را احیای بافت تاریخی با محوریت املاک پدری رهبر فرزانه انقلاب دانست.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۹۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شریفی افزود: شهر خامنه زادگاه پدري رهبري و اجداد معظم‌له بوده و منتسب به مقام عظمی ولایت است که همین امر نیاز به احیاء املاک و وجود نمادی از ولایت را در شهر خامنه الزامی می کند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌هاي شهرداري و به دنبال دستور ويژه استاندار، این طرح در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب و در سند تدبیر و توسعه شهرستان نیز مورد توجه واقع شده است که در حال حاضر طرح مطالعاتی آن توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست بررسی و تهیه است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تهیه و نهایی شدن آن، براساس تصمیمات کارگروه ویژه این موضوع، نسبت به اجرایی شدن دیگر مراحل از جمله تملک و احیای آن اقدام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری خامنه با همه توان در خدمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار امیدواری کرد: حداکثر تا پایان سال جاری شاهد شروع عملیات اجرایی طرح احیای املاک پدری مقام معظم رهبری باشیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات طرح نوسازی محوطه درختان 1700 ساله چنار، بیان داشت: توسعه، مناسب سازی و بازسازی اماکن گردشگری و تاریخی شهر از جمله اولویت های عمرانی برنامه پنج ساله شهرداری خامنه است.

شهردار خامنه ادامه داد: از آنجایی که درختان کهنسال چنار خامنه به عنوان یکصد و بیست و چهارمین اثر طبیعی، جز مناطق هدف گردشگری شهرستان است، طرح ساماندهی محوطه این درختان و ساخت پارک چنار در دستور کار شهرداری قرار گرفت که بخشی از اعتبار لازم برای اجرایی شدن این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان تخصیص داده شده و امید است پس از تهیه طرح اجرایی، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن نیز باشیم.
شریفی از تخصیص اعتبار برای ساخت ایستگاه آتش نشانی در شهر خامنه نیز خبر داد و افزود: به جهت وجود بافت تاریخی و فرسوده و واقع بودن این شهر در مسیر جاده شبستر- تسوج، نیاز به ساخت ایستگاه آتش نشانی در شهر خامنه به شدت احساس می شد که خوشبختانه به همت مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و فرماندار شبستر، اعتبار لازم برای ساخت ایستگاه استاندارد آتش نشانی در شهر خامنه به همراه سه شهر دیگر از شهرهای نه گانه شهرستان تخصیص داده شد که به زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها