خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه:

راه رسیدن به سعادت و خوشبختی حرکت در مسیر قرآن و ائمه است

استاد حوزه علمیه در یادواره شهدا حرم گفت: راه رسیدن به سعادت و خوشبختی حرکت در مسیر قرآن و ائمه است.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۳۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدا در دبیرستان شاهدحقیقی پاک کرمانشاه با حضور موسوی استاد حوزه علمیه قم، فتاحی فرمانده حوزه دو خواهر، جمعی از فرهنگی و دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد.

موسوی با اشاره به اینکه این مراسم تحت عنوان یادواره شهدا برگزار شده است گفت: شهیدان سعادتمند شدند، اما ما چه کنیم که به شهدا برسیم و سعادتمند شویم؟! و در این دنیای وانفسا باید از کجا شروع کنیم تا به سعادت برسیم ؟ !

وی راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را حرکت در مسیر قرآن و ائمه اطهار خواند و اضافه کرد: برای دست یافتن به این مهم، اول باید با کلام حق ارتباط داشته باشیم، هر روز یک صفحه از کلام الله مجید را با توجه به تفسیر و ترجمه بخوانید. دوم، هر مسلمانی به سن تکلیف برسد بنابر شرایط دین باید از یک مجتهد جامع الشرایط تبعیت کند.

موسوی ابراز داشت: سومین راه برای رسیدن به سعادت اینست که اگر بخواهیم فردی با اخلاق باشیم باید خواندن کتابهای مرتبط با اخلاق را در دستور زندگی خویش قرار دهیم و از رذائل اخلاقی که سبب قصور در عبادت می شود دوری کنیم و مهم ترین نکته اینکه باید به هرچه می خوانیم عمل کنیم.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه نماز مهمترین رکن دین است و به تعبیر امام راحل شیعه اهل نماز است؛ باید نماز را راس همه ی امور قرار دهیم چرا که نماز اجازه نمی دهد نمازگزار به سمت بدی و فحشا برود.

وی در ادامه اظهار داشت: نماز را اول وقت بخوانید اگر مقدور بود در مسجد و به جماعت بخوانید و مطمئن باشید که اثرش را در زندگی خویش خواهید دید.

موسوی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما بانوانی مسلمان هستید، و بر شما واجب است که حجاب را رعایت کنید و از نامحرم رو بپوشانید. بر طبق عرف دین و اسلام می توانید قرص صورت و دستها از مچ تا سرانگشتان را نپوشانید. اجزاء بدن باید کامل پوشانده شود در غیر اینصورت هر لحظه حرام الهی را انجام داده اید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار