​نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت به مدیر کل آموزش وزارت نفت:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در نامه ای به مدیر کل آموزش وزارت نفت به مصاحبه وی درباره جذب دانشجویان به بدنه وزارت نیرو واکنش نشان داده و اظهار داشتتند: "عدم نیاز " به جذب نیرو در بدنه وزارت نفت صحت ندارد
کد خبر: ۸۷۸۴۰۴۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش بسیج نیوز ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در نامه ای به مدیر کل آموزش وزارت نفت به مصاحبه وی درباره جذب دانشجویان به بدنه وزارت نیرو واکنش نشان داد و اظهار کرد: "عدم نیاز " به جذب نیرو در بدنه وزارت نفت صحت ندارد.


متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مدیرکل محترم آموزش وزارت نفت

جناب آقای دهقانی

به استحضار میرساند نظر به مصاحبه جنابعالی مورخ چهارشنبه سوم آذر ۱۳۹۵ با خبرگزاری شانا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت لازم میداند که چند نکته را جهت اطلاع جنابتان و شفافیت بیشتر موضوع، یادآور شود:


۱. همچنانکه مستحضرید تا پیش از  سال ۹۴ دانشجویان گروه «الف» (معدل بالای ۱۴)  دانشگاه صنعت نفت پس از پایان دوره تحصیل هرسال جذب وزارت نفت می شدند، که این فرآیند بنابر نامه وزیر مورخ ۹۵/۰۳/۱۹ متوقف گردید که در ادامه در۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ آیین نامه جدید استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه ها از سوی دبیر شورای اداری استخدامی صنعت نفت ابلاغ گردید. حال آنچه بر همه واضح و مبرهن است اینکه تغییر قوانین بالادستی صنعت نفت و تصویب آیین نامه جدید استخدامی، در مناسبات حقوقی حاکم بر موضوعات محمول بر دایره شمولیت آیین نامه ی قبلی که به استناد آن وجاهت قانونی یافته اند و نتیجه منوط به اجرای آیین نامه سابق است، نمی تواند تسری یابد، به نحوی که تصویب آیین نامه جدید استخدامی مزبور برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که با وعده اولویت استخدام گروه بندی الف (معدل بالای ۱۴) دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کرده اند عطف به ما سبق نمی کند و ریل گذاری های ناصواب و فیلترینگ سلیقه ای دعوت به مصاحبه و آزمون های مدنظر نیز به این استناد؛ وجاهت قانونی ندارد و عدم تداوم  استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تا ورودی۹۴  بر روال سابق حسب این مستندات، امری خلاف قانون و تضییع حق این دانشجویان خواهد بود که وزارت نفت باید در قبال آن پاسخ گو باشد.


۲. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با تمامی مشکلات موجود نظیر: گرد و غبار، کمبود امکانات و..غیره؛ صرفا به دلیل اولویت استخدام وعده داده شده در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کرده اند آن هم با رتبه هایی که میتوانستند هر کدام از دانشگاه های برتر مدنظر آیین نامه جدید استخدامی را در رشته مورد علاقه خود انتخاب کنند؛ همین دلیلیست بر متعهد بودن دانشجوی این دانشگاه به صنعت نفت کشور که با پذیرش و تجربه تمامی این سختی ها در طول دوران تحصیل، تعهد خود را اثبات می نماید و وجه تمایز اصلی آنان با سایر دانشجویان دانشگاه های برتر می باشد. و همچنین تجربه طلایی و موفقیت نفت جنوب دلیلی محکم بر این مدعاست.


۳.براساس مستندات مکتوب از شرکت های تابعه وزارت نفت، دستآویز "عدم نیاز " به جذب نیرو صحتِ صدق ندارد بلکه به دلیل کمبود نیروی عملیاتی در این شرکت ها  جهت پیشران برنامه های  افزایش ظرفیت تولید، افزایش ضریب بازیافت، اکتشاف میادین جدید و توسعه میادین مشترک که بخشی از سیاست های اجرایی وزارت نفت میباشد، این کمبود نیروی متعهد و متخصص نمود بیشتری پیدا می کند.


۴. در راستای مطالبه بند های فوق الذکر از وزارت نفت من باب احقاق حق تضییع شده دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، ضمن اینکه حدود دو سال از روال پیگیری های مسئله می گذرد، نه تنها دانشجویان بارها مورد بی احترامی من باب سطح پایین علمی و احراز نکردن حد نصاب معدل گروه «الف» (معدل بالای ۱۴) _که متاسفانه چندین بار در سخنان شخص وزیر به آن اشاره شد._ قرار گرفتند بلکه بعضا به زیاده خواهی نیز متهم گردیدند. به همین منظور مقتضی است جنابتان در جایگاه مدیر کل آموزش وزارت نفت که دانشگاه صنعت نفت زیر مجموعه ی وزارت می باشد، در صورت وجود؛ گزارشی مستند از دلایل ضعف علمی دانشجویان این دانشگاه منتشر سازید. هرچند کادر مدیریتی و اعضای هیئت علمی  دانشگاه باید مدت ها قبل برای دفاع از حیثیت، ماهیت و هویت دانشگاه و رسالت خود با انتشار آمارها و گزارشات مستند مبتنی بر سطح علمی بالای دانشجویان  این دانشگاه، گرد و غبار غفلت برخی افراد  کم اطلاع را میزداییدند که موجبات دست اندازی بدخواهان فراهم نگردد.


هم چنین نظر به نکات مشروطه توسط سازمان امور اداری و استخدامی وزارت نفت  بر مسیر استخدامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، نظیر: عدم استخدام برخی رشته ها و یا قرار دادن سقف معدل جدا از شرط معدل بالای ۱۴ گروه «الف»؛ لذا پیشنهاد می گردد جلسه ای با حضور جنابعالی و نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت  یا حضور جنابعالی دردانشگاه صنعت نفت، شرایطی مهیا گردد که  در فضایی علمی، منطقی و مستدل به بررسی استدلالات پرداخته شود.
 

السلام علی من اتبع الهدی       
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی
ارسال نظرات