محمد حسن آصفری گفت: بایستی وزیر راه و شهرسازی خودش استعفا می‌داد و عذر خواهی نکردن او مایه شرمساری است. باید از آخوندی و دوستان پرسید ارزش پست و مسوولیت تا چه حدی است که که خودتان را ملزم به استعفا نمی‌کنید.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۷۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: پرونده حادثه خیز  قطار، ضایعه اسفناکی به شمار می‎رود؛ این پرونده باید به شکل جدی پیگیری  و بررسی شود و انتظار می‌رود کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته تحقیق تفحص در مجلس ضروری است افزود: در مجلس نهم شاهد حادثه آتش سوزی اتوبان قم تهران بودیم که مجلس توانست اقدامات مورد نیاز را انجام دهد و پرونده آتش سوزی را به شکل سریع بررسی و گزارشات لازم توسط کمیته تحقیق و تفحص به مجلس ارائه شد لذا ضرورت دارد که مجلس دهم هم حادثه سمنان را پیگیری و نتایج گزارشات را به مردم ارائه دهد.

آصفری در ادامه گفت: مجلس دهم، موضوع حادثه سمنان را از طریق کمیسیون عمران تشخیص دهد . با توجه به اینکه شبهاتی درباره حادثه سمنان مبنی بر اینکه قطار با دستور از مقامات اجرایی، قبل از اینکه به ایستگاه برسد متوقف شده وجود دارد از اینرو مباحثی چون سرما و ... توجیه پذیر نبوده و برای مردم هم قابل قبول نیست. مردم و مسوولان از مقامات وزارت این سوال را دارند. چرا قطاری که به ایستگاه نرسیده  باید با دستور متوقف شود و علت توقف چه بوده است؟!شایعات متفاوتی در فضای مجازی ارائه شده است  لذا مسوولان نسبت به حادثه قطار سطحی نگر نباشند.

وی افزود: اعتقاد بنده این است رییس جمهور محترم هم به موضوع قطار سمنان نگاه متناسب با شان و عمق حادثه نداشته اند این در حالی است که برای رحلت آیه الله اردبیلی که بی‌شک از جمله افراد انقلابی و تاثیر گذار مکتب اسلامی بوده اند دو روز عزای عمومی اعلام می‌کند یا برای موضوع علی مطهری دستور قاطع پیگیری می دهد ولی برای از دست دادن بیش از 40 نفر از هموطنان‌مان که در حادثه مرگبار قطار سمنان از بین  رفته یا 70 نفر دیگر از هموطنان مان که زائران اربعین بوده و به شهادت می‌رسند هیچ تاکیدی مبنی بر عزای عمومی و یا  اقداماتی مشابه  نداشته و این جای تعجب دارد.

آصفری با انتقاد از توجیهاتی که توسط مسوولان برای حادثه قطار سمنان مطرح می‌شود افزود: هیچ کدام از توجیهات ارائه شده قابل قبول و  پذیرش نیست ؛ رییس جمهور محترم باید برخورد جدی نسبت به این گونه مسائل امنیتی جاده‌ای، ریلی و هوایی داشته باشد و مسوولان نظام نباید سهل انگاری کرده و با دیدگاه سیاسی و حزبی به مساله نگاه کنند.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: آنچه در مورد پرونده قطار ضروری است این  است که باید جدی پیگیری شده و وزیر راه و شهرسازی خودش استعفا می‌داد . به آقای آخوندی و دوستان شان توصیه می‌شود یکبار هم از کشورهای دیگر در مورد چگونگی عذرخواهی از مردم بابت تقصیرات یاد بگیرند، مایه شرمساری است که کشوری غیر اسلامی پس از اینکه حادثه جاده‌ای و ریلی اتفاق می افتد رییس شرکت خودروساز خارجی، بیش از  20 دقیقه در برابر مردم به نشانه شرمساری سر تعظیم فرود آورده و عذرخواهی خود را به شکل عمومی در رسانه‌ها هم مطرح کرد ؛ باید از ایشان پرسید که ارزش پست و مسوولیت تا چه حدی است که که خودتان را ملزم به استعفا نمی‌کنید.

آصفری بیان داشت: توقع می‌رود مسوولین دولت اسلامی ، عملکردی متفاوت در احراز مسوولیت‌ها داشته و توجیهات وزارت راه و شهرسازی اعم از اینکه اگر اجازه ورود واگن خارجی را داشتیم شاهد این اتفاق نبودیم یا اگر خارجی‌ها ورود پیدا می‌کردند این اتفاق رخ نمی‌داد را مطرح نکنند؛ این در حالی است که واگن‌های موجود در طی 50 ساله گذشته که در کشورمان تولید و کار می کند مشکلی نداشته است .

وی در خاتمه افزود: متاسفانه این ایام تعطیلات مجلس است. رییس مجلس  هم باید دستور می‌داد تا کمیته ویژه به طور جدی تشکیل و پیگیر حادثه باشند.

ارسال نظرات