حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در « اجتماع بزرگ بسیجیان منطقه 2» گفت: هر کسی بخواهد در عرصه شهادت وارد شود باید با بال عشق حرکت کند زیرا منزل شهادت، منزل عاشقانه و عارفانه است.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۷۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در « اجتماع بزرگ بسیجیان منطقه 2» که به مناسبت هفته بسیج و بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد با بیان اینکه عرصه شهادت و ایثار عرصه عشق است بیان داشت: هر کسی بخواهد در عرصه شهادت وارد شود باید با بال عشق حرکت کند زیرا منزل شهادت، منزل عاشقانه و عارفانه است.

وی در ادامه به مراحلی که یک عارف باید برای رسیدن به خدا طی کند اشاره کرد و گفت: اگر انسان بتواند به نفس و خواسته های نفسانی نه بگوید اولین مرحله عرفان را طی کرده، البته بسیار دشوار است.

تقوی در ادامه سخنان خود به آیه ای از قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که ایمان آوردند اولین منزل عرفان را طی کرده و به دنبال آن منزل دوم هجرت از گناه به ثواب از ظلم به عدل، از کذب و دروغ به صداقت و از شیطان به خدا.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور سومین منزل در عرفان را جهاد در راه خدا دانست و گفت: سالک الی الله وقتی هدف الهی دارد و همه بندهای دنیوی و وابستگی های دنیا را از خود جدا می کند به منزل جهاد می رسد که این جهاد می تواند مال یا زبان باشد.

وی افزود: گفتن حق و حقیقت جهاد با زبان است و شعار مرگ برآمریکا جهاد اکبر که به گفته امام (ره) ثوابی به اندازه تسبیحات اربعه دارد.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم در مقابله با داعش و گروه های تکفیری و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: امروز زمانی است که باید در میدان عمل حاضر شد و از تمامی ارزش های انسانی دفاع کرد، در این میدان جهاد است که نفس کشیدن و راه رفتن ثواب نماز شب دارد.

وی ادامه داد: داعش و گروه های تکفیری مسلمان نیستند بلکه صهیونیسم در لباس اسلام هستند، کدام اسلام گفته به زن و کودک و پیر و جوان رحم نکنید و فجیع ترین جنایات را رقم بزنید، آن ها به دنبال این هستند که همه جهانیان را از اسلام متنفر کنند.

تقوی در پایان تاکید داشت: هر کسی نمی تواند وارد میدان جهاد بشود و تنها کسانی می توانند وارد این صحنه بشوند که فقط خدا را ببینند همانند سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم آن ها این ویژگی را داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین منزل آخر در عرفان شهادت است. زیرا هر چه خوبان همه دارند شهدا به تنهایی دارند و نور شهادت بشریت را زنده نگه داشته است.

در ادامه ی این مراسم  بسجیان اقدام به انجام ورزش باستانی زور خانه ای کردند.همچنین فرمانده ناحیه شهید باهنر با تبریک و خداقوت به بسجیان برنامه و وظایف آتی را بیان کرد.

در پایان این مراسم از خانواده سردار شهید همدانی و شهید آبیاری و بسیجیان نمونه حوزه های مقاومت تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات