خبرهای داغ:
بسیجی قمی گفت: بسیج می تواند بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف انقلاب داشته باشد چون از دل مردم برخواسته و مردمی بودن از صفات آن است و نیز چون بسیج مخلصانه و با انگیزه های الهی کار می کند و از دشمنان نمی ترسد به همین خاطر بهترین نیروی مردمی و رعب انگیزترین نیرو برای دشمنان اسلام خواهند بود . اگر بسیج تقویت شود ما بهترین نیروی مقاومت جهانی را خواهیم داشت مثل زمان جنگ و بعد از آن که هر جا بسیج وارد شد پیروز شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۰۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
حرکت تامل برانگیز بسیجی قمی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هنوز خاطرات دفاع مقدس در کوچه پس کوچه های شهرها و روستا ها زنده است، مساجد و حسینیه ها که محل جمع آوری کمک های مردمی به جبهه ها بود، بچه های دهه شصت به یاد دارند که خانه هایشان هم محلی برای تدارکات جبهه ها بود.

روزهایی که صادقانه مردم خانه هایشان را در اختیار بسیجی ها قرار می دادند همان بسیجی هایی که فرزندان خودشان و اهالی محل بودند شاید گاهی با مرور خاطرات گذشته تصور کنیم آن صداقت و صمیمیت از بین رفته و کسی حاضر نیست دیگر چنین گذشت ها و فداکاری هایی انجام دهد.

اما یک بسیجی قمی که خود نیز از رزمندگان دفاع مقدس است تاریخ را تکرار کرده و بخشی از منزل شخصی خود که در آن ساکن است را در اختیار بسیجی ها محل قرار داده تا بتوانند با تشکیل پایگاه بسیج جوانان  و نوجوانان محل را گرد هم بیاروند، خبرنگارثامن با این بسیجی فداکار به مناسبت هفته بسیج گفتگویی انجام داده است.

خودتان را معرفی کنید؟

حسین اکبری طلبه سطح 2 و درس خارج  حوزه علمیه قم  46 سال سن دارم .

چند سال است که در بسیج مشغول فعالیت هستید؟

حدود 36 سال است در بسیج  هستم و در سال 68 به درجه دریادل توسط  سردار کریمی رسیدم  و سال 75 از دست فرماندهی نیروی مقاومت بسج سرتیپ پاسدار افشار لوح تقدیر  بسیجی نمونه دریافت نمودم . از سال 68 فرماندهی  مختلف در پایگاه های مقاومت و گردان عاشورا و الی بیت المقدس را داشته ام  و روحانی ناظر حوزه مقاومت بسیج و پایگاه مقاومت بسیج و گردان های بسیج بوده ام ،اگر خدا قبول کند سعی کردم به فرمان امام راحل گوش کنم و از قافله رزمندگان  دفاع مقدس عقب نباشم .

اعضای خانواده هم در بسیج فعال هستند؟

تمام اعضای خانواده ام بسیجی فعال هستند و در کادر بسیج فعالیت دارند ، همسرم خواهر شهید سلیمی است که سالهاست بسیجی هستند و بنده با ایشان در بسیج اشنا شده و ازدواج کرده ام.

نقش بسیج مردمی در پیشبرد اهداف انقلاب چیست؟

 بسیج می تواند بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف انقلاب داشته باشد چون از دل  مردم برخواسته و مردمی بودن از صفات آن است و نیز چون بسیج مخلصانه و با انگیزه های الهی کار می کند و از دشمنان نمی ترسد به همین خاطر بهترین نیروی مردمی و رعب انگیزترین نیرو برای دشمنان اسلام خواهند بود . اگر بسیج تقویت شود ما بهترین نیروی مقاومت جهانی را خواهیم داشت مثل زمان جنگ و بعد از آن که هر جا بسیج وارد شد پیروز شد.

شما بخشی از منزل خود را در اختیار پایگاه بسیج قرار دادید، علت این مسئله چیست؟

ما هر چه داریم برای این انقلاب و بسیج است و این کمترین چیزی است که داده ام و  دنبال این هستم که چه کار دیگری می توانم  برای این انقلاب انجام دهم، هر کاری که دشمنان این نظام را نا امید و عصبانی کند دنبال آن هستم تا انجام دهم و تا آخرین نفس عمرم  از این انقلاب و رهبری عزیز دفاع خواهم کرد و برای خوشحالی آقایم و مقتدایم و برای حفظ  خونهای شهدا و ادامه راهشان منتظر فرمان امام خامنه ای برای هر خدمتی هستم .

بنده قسمتی از منزل خود را در اختیار بسیج گذاشتم به این جهت که ما مدیون شهدا و انقلاب هستیم باید برای این نعمتی که به ما داده شده به جهت این عزیزان که همه چیزشان را دادند برای انقلاب و اسلام کاری می کردیم و این کمترین کار است که از دستم برآمد و ای کاش می شد تمام زندگی و جانم را که زمان جنگ نشد فدا کنم امروز فدای اسلام و انقلاب می کردم.

خانواده با این کار مخالفتی نداشتند؟

خانواده من با جان و دل از این کار رضایت دارند و خودشان هم سهمی عظیم در این کار دارند ، این را اضافه کنم که ما همگی با خانواده با نیروهای جهادی خانوادگی یک طبقه را برای بسیح ساختیم و به این کار افتخار می کنیم.

پایگاه برای برادران تشکیل شده یا خواهران؟

هم پایگاه برادران و هم پایگاه خواهران.

با توجه به اوضاع اقتصادی چرا برای کمک به خانواده منزل خود ا اجاره نداید؟

الحمدالله وضع بدی نداریم و نیازی به اجاره نیست چون اعتقاد داریم خداوند خودش برکت به روزی می دهد وقتی کار خیری بکنی خداوند جبران می کند. ما میخواهیم به این وسیله  بخشی از نیازهای جامعه بخصوص جوانان را برطرف کنیم و جایی در محله ما وجود داشته باشد برای برگزاری جلسات و تربیت نیروهای حزب الله و ان شاالله  یاران امام زمان(عج).

شما از این طریق افراد زیادی را جذب بسیج کردید در این خصوص توضیح دهید.

ما در شهر قم اقوام زیادی داریم و ابتدا خانواده بزرگ 300 نفری خودمان را سازماندهی کرده و سپس به اهالی محل پرداختیم و مشغول عضو گیری هستیم و با این کار توانسته ایم شاکله خانواده را استحکام بخشیده و با برگزاری جلسات هفتگی بسیاری از مشکلات روحی روانی اقتصادی و خانوادگی را حل کنیم و بسیجیان فعال دائمی که تا آخر عمرشان بسیجی باشند را تحویل جامعه دهیم  چرا که وقتی این جمع شکل می گیرد همه با دل و جان شرکت می کنند و در این مدت هم نشان دادند این طور است.

وظیفه یک بسیجی در این برهه که جنگ سخت نظامی وجود ندارد چیست؟

در زمان جنگ نرم دشمن اول متوجه جوانان و خانواده های آنان است، پس باید خانواده محوری تقویت شودتا جوانان از خانواده رها نشده  و گرفتار شبکه ها و جذب گروه های انحرافی نشوند،باید جمع های خانوادگی سالم با محوریت بزرگ خانواده شکل گیرد و از کارشناسان و دین شناسان خوب و خبره استفاده شود و با زبان ساده و روشهای نو  به تبلیغ انقلاب و دین بپردازند  ما این کار را در خانواده بزدگ خودمان انجام دادیم والحمدالله جواب گرفته ایم، نمونه اش همین دور همی ها  و برنامه های متنوع در قالب اردو و گردش که در پایگاه های بسیج انجام می شود.

در پایان هر صحبت دیگر دارید بفرمایید.

حرف بسیار است اما پیشنهاد می کنم مسولین بسیج تمهیداتی بیندیشند که کاغذ بازی های اداری از بسیج برچیده شود تا بسیج همانطور که اول انقلاب بود خدایی باشد آنوقت خواهید دید که چطور سیل عظیم بسیجیان از برنامه ها استقبال می کنند و همان شور انقلابی مجددا زنده می شود چون مورد اعتماد ترین نیرو در بین مردم بسیج است پس باید بسیج را مردمی نگه داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها