مدیر کل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه یکی از فعالیتهای اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، گفت: برای ساخت این پروژه 51 واحدی مسکن، مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۱۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت هفته بسیج و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان استانی پروژه 51 واحدی مسکن مددجویان کمیته امداد در سنندج افتتاح شد.
 
قنبر موسی نژاد مدیر کل کمیته امداد کردستان در این مراسم با بیان اینکه یکی از فعالیتهای اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، عنوان کرد: برای ساخت این پروژه 51 واحدی مسکن که در مساحت پنج هزار متر مربع انجام شده است،  مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.


به گفته وی: برای تامین هزینه های ساخت این پروژه، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد و همچنین مبلغ یک میلیارد تومان نیز از محل کمک خیران و همچنین آورده مددجویان پرداخت شده است.


موسی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه واحد های مسکونی که توسط کمیته امداد ساخته می شود دارای ویژگی های خاص خود هستند، گفت: ارزان بودن قیمت ساخت آنها و همچنین برخورداری از کیفیت مناسب و رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت آنها، از ویژگی های خوب این واحد های مسکونی است.


وی افزود: تمامی واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان این نهاد، ضد زلزله هستند و رعایت آیین نامه 2800 در ساخت آنها الزامی است.


موسی نژاد در ادامه گفت: علاوه بر این پروژه 51 واحدی،  تعداد 200 واحد مسکونی دیگر در سطح استان توسط این نهاد در سال جاری افتتاح و به مددجویان واگذار شده است که از این تعداد،  88 واحد روستایی و 112 واحد شهری بوده است.


وی در ادامه با بیان اینکه برای ساخت این 200 واحد مسکونی مبلغ چهار میلیارد و 120 میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد: با تلاش های کارکنان این نهاد صد درصد کارهای عمرانی و ساخت مسکن مددجویان در سال جاری انجام شده است.


مدیر کل کمیته امداد کردستان در ادامه بیان کرد: همچنین تعداد 500 واحد مسکونی مددجویی در قالب تعمیرات بازسازی شده است که برای این تعداد تعمیرات مسکن، مبلغ یک میلیارد تومان توسط کمیته امداد کردستان پرداخت شده است.

 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد سه هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان مستاجر هستند، گفت: تعداد زیادی از مددجویان این نهاد نیز در حاشیه شهرها و روستاها دارای مسکن نامناسب هستند.


موسی نژاد در ادامه بیان کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی خانواده ها و بخصوص نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه است و نقش مهمی در سبد هزینه خانوار مددجویان این نهاد ایفا می کند.


وی افزود: طبق آمارهایی موجود حدود 70 درصد از سبد هزینه خانوارها را هزینه مسکن تشکیل می دهد و درصورتی که مشکل مسکن خانواده های نیازمند مرتفع شود بخش زیادی از مشکلات آنها حل خواهد شد.


مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: امید است با تلاش های این نهاد و همکاری و مشارکت مسئولان و خیران، زمینه بهره مندی مسکن برای تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند فراهم شود.

 
 
ارسال نظرات