خبرهای داغ:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان آبی که هم اکنون در پشت سد زاینده رود داریم ۱۴۶ میلیون مترمکعب است که در حداقل خود قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۲۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،علی بصیرپور با اشاره به وضعیت موجودی آب در اصفهان اظهار کرد: میزان آبی که هم اکنون در پشت سد زاینده رود داریم ۱۴۶ میلیون مترمکعب است که در حداقل خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه از آب باقی مانده در پشت سد فقط برای مصرف شرب مردم استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر مصرف روزانه آب شرب کاهش یافته و حدود 0.7 میلیون مترمکعب است که کمتر از یک میلیون مترمکعب در ماه‌های قبلی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان منبع عمده آب شرب اصفهان را سد زاینده رود عنوان کرد و افزود: یک تعدادی چاه هم برای استفاده داریم که با قطع شدن رودخانه، کم شدن آبدهی و قطع آب در آن‌ها امری طبیعی است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای شرب در حال حاضر از چاه استفاده نمی‌شود و عمدتاً از آب ذخیره زاینده رود است، تصریح کرد: سال گذشته میزان ذخیره آب در پشت سد بالای ۳۰۰ میلیون بود ولی در سال جاری این میزان به کم‌تر از نصف رسیده است.

بصیرپور درباره تدابیر احتمالی برای تهیه آب مصرفی مردم پس از اتمام آب سد گفت: آبی که فعلاً در پشت سد وجود دارد به تنهایی می‌تواند آب چند ماه اصفهان را تأمین کند؛ خوشبختانه با ورود به فصل بارش‌ها دوباره ذخیره سازی در پشت سد آغاز خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: ذخیره پشت سد خیلی کم است و باید با صرفه‌جویی آب را مصرف کنیم؛ استان در وضعیت آبی بحرانی است و هرچقدر قابلیت کاهش مصرف در آب باشد باید صرفه جویی کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که صنایع مطابق آبی که به آن‌ها اختصاص شده است مصرف می‌کنند که با شروع فصل سرما از آن کاسته شده است، بیان کرد: عمدتاً برداشت‌های غیرمجاز آب مربوط به بحث کشاورزی است که آن هم چون کشاورزی در این فصل انجام نمی‌شود چیزی تحت عنوان برداشت غیرمجاز نداریم.

وی درباره تأمین آب از استان همجوار برای حل مشکل آب استان نیز گفت: طرح‌هایی که مطرح است همان طرح‌هایی است که از گذشته بوده و الان هم برای اجرایی کردن آن شدیداً دچار مشکل پول و اعتبار هستیم به نحوی که هیچ اعتباری تقریباً امسال برای آن‌ها تخصیص داده نشده و اعتبارمان خیلی کم است.

بصیرپور نبود اعتبار را علت مشکل در انجام پروژه آبرسانی به اصفهان دانست و افزود: حداقل اگر از لحاظ اعتباری تأمین شویم با راه اندازی تونل سوم و اضافه شدن سد، حدود 200 میلیون مترمکعب به ذخیره آب استان اضافه خواهد شد که به رفع مشکل آبی بسیار کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها