بازتاب گسترده درگذشت «فیدل کاسترو» در رسانه های فلسطینی

کوبا در سالهای زمامداری فیدل کاسترو به حمایت از مسئله فلسطین مشهور بود، حمایتی که تا آخرین سالهای زندگی این رهبر تاریخی نیز ادامه داشت.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۶۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
به گزارش سرویس بین الملل بسیج  خبرگزاری بسیج
 سایت القدس نت در گزارشی نوشت: رهبر تاریخی کوبا شب گذشته در 90 سالگی درگذشت و موجی از ناراحتی را در محافل فلسطینی که کاسترو را همواره حامی خود می دانستند ایجاد کرد.

فیدل کاسترو پس از پایان دوران دیکتاتوری ژنرال باتیستا در سال 1959 در صدر تحولات سیاسی کوبا قرار گرفت و از همان سال نیز نبرد چند دهه ای خود را با سیاست های سلطه جویانه آمریکا آغاز کرد. وی در سال 2006 در نهایت پس از بیماری شدید زمام امور کشور را به برادرش رائول واگذار کرد.
منبع :خبر گزاری قدس

کوبا در سالهای زمام داری فیدل کاسترو به حمایت از مسئله فلسطین مشهور بود، حمایتی که تا آخرین سالهای زندگی این رهبر تاریخی نیز ادامه داشت. فیدل کاسترو در نوامبر 1974 هیاتی از سازمان آزادیبخش فلسطین به رهبری یاسر عرفات را به حضور پذیرفت و دفتر دائمی ساف را در هاوانا برقرار کرد.

مقامات و دولت کوبا در این سالها همواره با صدور مواضع و مشارکت در کنفرانسهای بین المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل و نشست کشورهای عدم تعهد حمایت خود را از فلسطینی ها ابراز می داشتند.

کوبا در سالهای اخیر از حامیان به رسمیت شمرده شدن حقوق اساسی ملت فلسطین از سوی سازمان ملل از جمله حق تعیین سرنوشت، حق بازگشت آوارگان و حق تشکیل کشور مستقل فلسطین بود و همواره جنایات مکرر و نژادپرستانه صهیونیستها و اقدامات آنها در اراضی اشغالی را محکوم می کرد. کوبا در دوران رهبری فیدل کاسترو همواره از مبارزات ملت فلسطین در راستای بازپس گرفتن حقوق خود نیز حمایت می کرد.
ارسال نظرات