بعد از برگزاری شایسته یادواره شهدای ورزشکار با محوریت شهید اسماعیل اعلمی در استان اردبیل تصمیم گرفتیم تا با محوریت شهید شاخص اصناف شهید دیده‌بان یادواره شهدای شاخص اصناف را نیز برگزار کنیم تا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر گرامی داشته شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۰۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این یادواره که صبح امروز در حسینیه ثارالله و زینبیه اردبیل برگزار شد مسؤولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم با حضور در این مجلس و محفل معنوی یاد و خاطره 125 شهید اصناف استان اردبیل را به همراه شهید شاخص اصناف کشور از خطه اردبیل شهید غلامحسین دیده‌بان گرامی داشتند.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تسلیت ایام حزن‌انگیز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و برگزاری این یادواره در پاسداشت شهید شاخص سال 95 بسیج اصناف و بازاریان شهدای اصناف استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بعد از برگزاری شایسته یادواره شهدای ورزشکار با محوریت شهید اسماعیل اعلمی در استان اردبیل تصمیم گرفتیم تا با محوریت شهید شاخص اصناف شهید دیده‌بان یادواره شهدای شاخص اصناف را نیز برگزار کنیم تا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر گرامی داشته شود.

شفیع حسینی بیان کرد: در این مراسم سردار پورجمشیدیان و فرماندهان دوران دفاع مقدس سخنرانی کرده و شاعر اهل بیت سیفی و مداح اهل بیت منصوری به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد: یادواره‌های شهدا فرصتی و بستری است تا بتوان بیشتر و بهتر سیره و سلوک شهدا را شناخت.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل همچنین به سالروز شهادت ابوالفضل پیرزاده در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: 7 آذرماه سالروز شهادت شهید ابوالفضل پیرزاده است که با کینه‌توزی گروه نفاق در اوایل انقلاب ترور شده و به شهادت رسید.

حسینی یاد و خاطره 16 هزار شهید ترور کشور را که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید گرامی داشت و یادآور شد: این شهید والامقام که با لباس روحانی و هنگام خروج از مدرسه به شهادت رسید چهره مظلوم نظام اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی به پخش مستقیم برنامه یادواره شهدای اصناف از طریق صدا و سیما و به صورت مستقیم از شبکه سبلان اشاره کرد و گفت: فردا در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی مراسم عزاداری را در مسجد اعظم برگزار می‌کنند که امیدواریم مردم استان در این برنامه یاریگر مجموعه خدمت‌گزار نیروهای مسلح باشد.

منبع: فارس

ارسال نظرات