برگ زرینی در افتخارات بسیج جامعه پزشکی؛

ارائه ۸ هزار مورد ویزیت‌ تخصصی و فوق تخصصی در منطقه‌ای که هیچ متخصصی ندارد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: امسال بیمارستان صحرایی در منطقه مرزی خداآفرین، یکی از موفقیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی بود که ۸ هزار مورد ویزیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، هزار و ششصد مورد خدمات دندانپزشکی و بیش از ۴ هزار مورد کشیدن دندان های فرسوده در عرض ۵ روز داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۵۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد ایرجیان، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی، به مناسبت هفته بسیج برنامه سالانه این سازمان را شرح داد و گفت: برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی در طی سال شامل یک سری برنامه های ابلاغی و یک سری برنامه های ابتکاری بوده است که از اهم آنها، برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی و کم برخوردار است که با شور و شعف و استقبال وصف ناپذیر اعضای محترم جامعه پزشکان، متخصصان و فوق تخصصان، پرستاران، پیراپزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و کادر درمانی روبه‌رو است.

 

وی با بیان اینکه این بیمارستانها توسط قسمت های مختلف مجموعه های حوزه سلامت اعم از دانشگاه های علوم پزشکی، هلال احمر، سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان شهید محلاتی تبریز و بیمه سلامت برپا می‌شود، گفت: آخرین بیمارستان صحرایی که امسال به صورت موفقیت آمیزی برپا شد، در منطقه مرزی "خداآفرین" استان آذربایجان شرقی بنا به دعوت فرمانده سپاه این منطقه جناب آقای "حسین پور"، بود.

 

هزار و هشتصد مورد خدمات دندانپزشکی و ۴ هزار مورد کشیدن دندان

ایرجیان، گفت: ما امسال شاهد بیش از ۳۱ هزار مورد خدمات بهداشتی درمانی در همه زمینه‌ها در بیمارستان صحرایی خداآفرین بودیم که بالغ بر حدود ۸ هزار مورد ویزیت‌های تخصصی و فوق تخصصی در عرض ۵ روز انجام شد؛ خدمات دندانپزشکی، هزار و ششصد مورد که بیش از ۴ هزار مورد کشیدن دندان های فرسوده بوده است.

 

ارائه خدمات در منطقه‌ای که حتی یک نفر متخصص هم ندارد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی، گفت: سونوگرافی، آندوسکوپی و اکوکاردیوگرافی با همکاری بیش از ۲۲ رشته تخصصی و فوق تخصصی در منطقه خداآفرین که حتی یک نفر متخصص نیز وجود ندارد، توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی انجام شد.

 

وی ادامه داد: با دعوت از بسیج جامعه پزشکی، ۱۵۰ پزشک متخصص و وفوق تخصص در منطقه خداآفرین حضور پیدا کردند و برگ زرینی در افتخارات جامعه پزشکی رقم زدند؛ ارائه خدمات خدادوستانه اینچنینی، علیرغم هجمه هایی که در جامعه به پزشکان وارد می‌شود، نشان می دهند که پزشکان قاطبه پاکی دارند و اکثرا از افراد سالم و خالص تشکیل یافته‌اند.

 

ایرجیان، گفت: افراد متخصص از درآمدهای خود در مطب ها می گذرند و داوطلبانه در مناطقی که سازمان بسیج جامعه پزشکی تعبیه کرده، خدمات رسانی می کنند.

 

این عضو بسیج جامعه پزشکی، افزود: خدمات رسانی در اربعین حسینی(ع) یکی از برنامه های شاخص این سازمان بوده است؛ در مسیر نجف تا کربلا ۳۳ نفر از پزشکان عزیز ما حضور داشتند و در منطقه مرزی مهران نیز تعدادی از بسیجیان جامعه پزشکی به همراه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حضور پیدا کرده و ارائه خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی کردند.

 

ارتقاء فرهنگ اهدای عضو

وی در پایان اشاره کرد: از بحث های ابتکاری که سازمان بسیج جامعه پزشکی انجام داده است، کارهای فرهنگی در راستای اهدای عضو و اهدای زندگی است؛ باتوجه به اینکه ۳۰ درصد پیوندهای کبد در شیراز انجام می شود و نیازمندان از شهرهای غربی به سمت شیراز گسیل می شوند، سعی کردیم کارهای فرهنگی زیادی بکنیم و در بحث فرهنگ سازی اهدای عضو، تاکنون به توفیق هایی دست پیدا کرده ایم؛ تاکنون ۸ هزار مورد افراد داوطلب اهدای عضو در استان آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند.

 

لازم به ذکر است؛ واحد خواهران در سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی نیز بسیار فعالانه و بیش از پیش، کار می‌کند.

ارسال نظرات