خبرهای داغ:
در سیصد و سی امین جسه علنی شورای شهر، عناوین یازده معبر و میدان در گرگان به تصویب اعضا رسید.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۹۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از پاسرو، اعضای کمیته نامگذاری میادین و معابر گرگان، در سیصد و سی امین جلسه علنی شورای شهر، عناوین و اسامی 24 میدان و خیابان و کوچه را به صحن تقدیم کردند که از این میان 11 نام به تصویب رسید، یکی از نام ها به کمیسیون برگشت داده شد و بررسی دیگر نام های پیشنهادی به جلسه ای دیگر موکول گشت.

مهمترین مصوبه های این جلسه تصویب نام پل روگذر واقع در بهارستان(فاز اول) به نام شهید مدافع حرم شید احسان حاجی حتملو و همچنین تصویب نام روگذر واقع در کمربندی(فاز دوم) با نام 4000 شهید استان گلستان بود.

نامگذاری رسالت 56 و از سمت دیگر بهشت 17 به نام مکمل «قزاق محله» و نامگذاری انتهای 60 متری افسران در بلوار خلیج گرگان(کوی جهاد سابق) با نام «گندم» از دیگر عناوین پشنهادی بود که در صحن علنی رای آورد.

در این رأی گیری، میدان کوچک کوی دخانیات «قلم» نام گرفت و با نام «میدان هزارپیچ» در روبروی کارخانه شیر پگاه و محوطه اطراف به عنوان منطقه «سوگله» نیز موافقت شد.

نام پیشنهادی «شهید عباس شهریاری» برای خیابان کاشانی16، «بن بست مولودی» برای عدالت82 و «کوچه شهید علیرضا عابدی» با نام مکمل «قاپی» برای ادامه کوچه چهل ستون گرگانجدید (که از سرپیر و رسات هم راه دارد) نیز از دیگر نام هایی بودند که با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

در این صحن برای کوچه ابوذر29 واقع در خیابان ایرانمهر که هفت شهید تقدیم انقلاب کرده است نام کوچه «هفت شهید پیشنهاد» شد که با مشورت اعضا در نهایت به تصویب رسید.

کمیته نامگذاری برای میدان تازه تاسیس انتهای خیابان امام رضا و ابتدای خیابان منظریه نام «میدان منظریه» را پیشنهاد داده بود که رای حد نصاب را کسب نکرد، برخی اعضا نام میدان امام رضا(ع) و یا یکی از القاب امام هشتم را پیشنهاد کردند که با مخالفت برخی مبنی بر کوچک بودن میدان و عدم تناسب با شأنیت امام رضا(ع) روبرو شد، بدین ترتیب نامگذاری این میدان برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

نامگذاری بهشت 15 با نام مکمل «اسکندر»، ابتدای 30متری کاشانی به نام کوچه «شهید غلامرضا نوده شریفی»، نامگذاری کوچه های فرعی خیابان رازی منتهی به کوچه سیداحمد خمینی با ادامه اعداد، خیابان دی در گرگانپارس با نام مکمل «شهید علیرضا سبطی»، نامگذاری صیاد 15 بنام کوچه «لطفی»، نامگذاری خیابان دانشجوی12 به نام مکمل «گشایش»، میدان شهرک ویلاشهر با نام «ویلاشهر»، میدان منتهی به زیرگذر گلشهر با نام «میدان گلشهر» و میدان مرکزی تقاطع صیاد و نهارخوران با نام «پارتیان» از جمه نام های پیشنهادی دیگر بود که رای گیری آن به دلیل کمبود وقت به جلسات دیگر موکول شد.

نامگذاری خیابان "شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی" (حد فاص میدان شهدا تا بلوار کلانتری) با نام «راه آهن» نیز از دیگر نام هایی بود که محل بحث در میان اعضای شورا بود و در نهایت این موضوع نیز به جلسات دیگر انتقال یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها