خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه گسترش مرغ بومی یکی از نیازهای استان گلستان گفت: باید اقدامات مناسب در راستای جلوگیری از بیماری‎های ویروسی و باکتریایی انجام شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۶۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، مختار مهاجر صبح امروز در مراسم آغاز طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی 50 درصد روستاهای استان گلستان بر علیه بیماری نیوکاسل اظهار کرد: امروز طیور بومی 510 روستای استان گلستان واکسیناسیون میشوند.

وی بیان داشت: طرح واکسیناسیون طیور روستای با دو هدف کمک به اقتصاد خانوار و پیشگیری از بروز بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستای و طیور صنعتی انجام شده است که با توجه به گستردگی طرح و اهمیت موضوع، تمامی امکانات دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی بسیج شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به تبیین مناسب اهمیت اجرای این طرح در سطح استان از طریق برگزاری جلسات مستمر در شهرستانها با محوریت فرمانداران، دهیاران و بخشداران و کلاسهای توجیهی و آموزشی مشارکت خوبی برای اجرای آن شکل گرفته است.

مهاجر با بیان اینکه گسترش مرغ بومی یکی از نیازهای استان گلستان می باشد، تصریح کرد:باید اقداماتی در راستای جلوگیری از بیماریهای ویروسی و باکتریایی انجام شود و از این نظر طرح واکسیناسیون بیماری نیوکاسل امسال به صورت یکپارچه در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی افزد: سالهای گذشته مشابهه چنین طرحی در استان برگزار شد و امروز شاهد هستید که این طرح به صورت ملی و در 12 استان کشور در حال اجرا می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اذعان کرد: ابتدا قرار بود این طرح به مدت سه روز اجرایی شود اما ازآنجایی‌که در استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد تصمیم گرفته شد تا این طرح در یک روز انجام شود و پشتیبانی خوبی هم از این کار صورت گرفت.

مهاجر بابیان اینکه در سه ماه آینده همه روستاهای استان مورد پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند، افزود: تقریباً ۱۰ درصد مصرف داخل استان از محل طیور خانگی تأمین می‌شود و از آنجایی که گلستان یک استان صنعتی بوده، روزانه بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن مرغ به خارج از استان صادر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان قابلیت خوبی در تولید مرغ سایز در ابعاد 950 گرم تا یک کیلو و 450 گرم را دارد که این مهم به ظرفیتهای صادراتی این استان میافزاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها