خبرهای داغ:
یادواره دو شهید شاخص سال ۱۳۹۵به نام های «محمد منتظر قائم» و شهیده «رقیه رضایی» شنبه شب در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد بلال شهرک مهر طبس برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۲۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضی علیپور در این مراسم گفت: رفتارهای شهدای ما سرفصل های زیادی دارد و ما به همه آن ها نیازمندیم اما آنچه این روزها بیشتر نیاز به آن احساس می شود و همه شهدا به دنبال آن بودند «تعیین نوع رفتار ما در برابر ظلم و نظام سلطه است».

 

وی اظهار کرد: دشمنان نظام سلطه سخنان و رفتارهای ریز و درشت همه شخصیت ها و مردم را محاسبه می کند اما ما رفتارهای دشمن را به صورت فله ای محاسبه می کنیم و گرایش های حذبی و مواضع سیاسی خود را دخالت می دهیم و رنگ های تبلیغاتی موسم انتخاباتمان را دخالت می دهیم.

 

وی افزود: چنین محاسبه ای قطعا خطاست و این همان هشداری است که رهبر فرزانه ما از آن به عنوان «خطای محاسباتی» یاد کردند.

 

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور گفت: شما ظلم را در عراق، سوریه، بحرین، یمن، فلسطین، لبنان می بینید چرا برای خوشایند نظام سلطه و جلب نظر مجامع بین المللی سکوت می کنید؟

 

وی گفت: شما با این سکوت و لبخند ها و دست دادن ها همکار ظالمان شده اید و ته دل حزب الله را خالی کردید.

 

وی ادامه داد: سلطه گران وحشت آفرینی و آتش افروزی کردند اما شما به خاطر مصالحی حتی یک بیانه ندادید و حتی در رسانه ها هم محکوم نکردید.

 

وی با اشاره به نامه امام سجاد (ع ) به محمد بن مسلم زُهْری افزود: فرمایشات امام سجاد (ع) در این نامه نسخه امروز ماست.

 

حجت الاسلام علیپور بیان کرد: این سوال ما تندروها، بی شناسنامه ها و ما تازه به دوران رسیده ها نیست بلکه سوال امام سجاد(ع) است که از محمد بن مسلم پرسید که ثمره نزدیکی و نشست و برخاست، دست دادن، لبخندها و معاهده ها و مکاتبات تو با ظالمین بنی امیه چیست؟

 

وی گفت: چون اکنون سخن از برجام های دو و سه و احتمالا بعد آن نیز هست عرض می کنم در منطق امام سجاد(ع) نوشتن برجام مهم نیست دیدن فرجام مهم است.

 

وی افزود: نوشتن برجام نامش «کتابت» ولی دین فرجام نامش «بصیرت» است.

 

وی اظهار کرد: آنچه پشت شهدای ما را میلرزاند خطاهای محاسباتی ماست و یقینا هر کسی که گرفتار خطاهای محاسباتی شود مجرای نفوذ دشمن قرار گرفته است.

 

وی افزود: برای این که دچار خطای محاسباتی نشویم نباید گول تحصیلات، سابقه و کف و هورای هواداران نشویم.

 

حجت الاسلام علیپور گفت: کسانی که منطق شهادت را میفهمند وظایف و تکالیفی دارند.

 

وی افزود: گاهی مراسمات مرتبط با شهدا محفل ذکر نام است و گاهی هم محفل ذکر نام شهدا و هم ذکر «مرام» شهداست.

 

وی بیان کرد: هیچ شهیدی چشم انتظار برپایی محفل آلاله های شهید نیست تا در آن محفل نام او تکرار شود و بر روی زبان ها بیفتد.

 

وی ادامه داد: بی گمان همه شهدای عزیز ما منتظر اند تا ببینند آیا ذکر نام شهید در کنار ذکر مرام شهید نیز هست یا خیر و فقط ذکر نام است.

 

وی گفت: رفتارشناسی شهدا به جای آنکه یک درس به نام یک شهید در یک کتاب باشد باید حداقل یک واحد درسی در سطح آموزش عالی باشد.

 

وی تاکید کرد: رفتارشناسی شهدا باید از مسجد، هیات، مزار و گلزار به کوچه، خیابان، اداره، ارگان ها، پارک، خانه و خانواده گسترش پیدا کند.

 

علیپور افزود: وقتی در ادارات و نهادها قدم ها و قلم ها بر اساس مرام شهید می چرخد اگرچه نام هیچ شهیدی بر زبان جاری نشود و تمثال هیچ شهیدی در آن اداره و ارگان عَلم نشود، آنجا در حقیقت یک یادواره شهدا برپاست.

 

وی ادامه داد: وقتی در مجموعه یک خانواده شهیدانه رفتار می کنند آنها در حقیقت همواره به برپایی یادواره شهدا مشغول هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: کوچه ها، خیابان ها، پارک های زیادی را می بینید که از نام شهدا خالی نیست اما از مرام شهدا خالی است.

 

وی با بیان این که علم و دانش و سابقه وغیره نمی تواند سلامت رفتار ما را تضمین کند افزود: ضامن رفتار همه ما همان سیره و مرام شهدای عزیز ماست.

 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها