فاجعه قطار سمنان در گفتگوی پورمختار با "بسیج":

رییس جمهور شخصا از مردم عذر خواهی کند

محمد علی پورمختار گفت: در حادثه هفت خوان سمنان ،رییس جمهور شخصا باید از مردم عذر خواهی کند البته مجلس دهم استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را در اولویت قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۴۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
محمد علی پور مختار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه بی کفایتی وزیر راه در حادثه اسفناک قطار در سمنان به اثبات رسید گفت: بهتر است مجلس استیضاح وزیر را در اولویت امور قرار دهد. وزیری که دغدغه خرید هواپیمای ایرباس و بویینگ داشته یا با تعطیلی مسکن مهر و ورود کترینگ خارجی در قطارها نشان داده که کدام بخش اهمیت بیشتری داشته است . متاسفانه حادثه اسفناک برخورد قطار در هفت خوان سمنان، ضایعه دردناکی است که بسیاری از هموطنان را داغدار کرده است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم گفت: درباره حادثه هفت خوان سمنان ،رییس جمهور کشورمان شخصا باید از مردم عذر خواهی کند، البته مجلس دهم به لحاظ حساسیت و مسوولیتی که در رابطه با موضوع حادثه سمنان دارد استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: در پی این حادثه انتظارمان این بود که وزیر راه استعفای قطعی از مسوولیت کنونی ارائه دهد . نه تنها آقای آخوندی باید استعفا دهد بلکه همه مسوولانی که در این رابطه نقشی داشته‌اند ضروری است که استعفا دهند.

پورمختار با بیان اینکه استعفای مدیرعامل راه آهن کافی و لازم نیست تصریح کرد: اینکه مدیر عامل راه آهن بالاجبار استعفا کرده است کافی به نظر نرسیده و اقدام توجیه پذیری نیست چراکه باید اصلاح ساختاری و مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: مدیریت راه آهن قدیمی و با شیوه سوزن بانی اداره می‌شود. این روش مدیریتی به 50 سال پیش در عرصه ریلی برمی‌گردد این در حالی است که تجهیزات الکترونیکی در مسیر ریلی در دنیا یک مولفه عادی شده است .

پور مختار با انتقاد از تناقض گویی مسوولان از حرف تا عمل خاطر نشان کرد: مسوولان وزارت راه و شهرسازی بارها ادعا کرده اند که از امکانات الکترونیکی و تکنولوژی روز دنیا در مسیر های ریلی استفاده کرده اند ولی حادثه سمنان نشان داد که مسوولان تناقض گویی کرده و گزارشاتی که به مردم ارائه می‌دهند شعاری است و در عمل بکار گرفته نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار