خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: طی روزهای آتی افزایش دما را در استان شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۸۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
افزایش دمای استان قم طی روزهای آتی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی با اشاره به‌ پیش‌بینی وضعیت آب‌ و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز، فردا و سه‌شنبه وضعیت آب و هوای استان صاف تا کمی ابری است، اما طی این روزها در ساعات عصر افزایش موقت ابر را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دیروز حداقل دمای استان قم به منهای هفت درجه رسید، اما امروز حداکثر دمای استان هشت درجه خواهد بود و در سردترین ساعات امروز، دمای استان منهای پنج درجه است، فردا حداقل و حداکثر دمای استان قم منهای سه درجه و 10 درجه خواهد بود، روز سه‌شنبه هم کمترین دما به صفر درجه و بیشترین دما به 12 درجه می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: طی روزهای آتی افزایش دما را در استان شاهد خواهیم بود، اما در روزهای آخر هفته دمای قم ثابت خواهد بود، از روز چهارشنبه این هفته یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه بارش را در قم شاهد هستیم.

قاضی با اشاره به سرمای کم‌سابقه در استان قم اظهار کرد: دمای استان در صبح روز جمعه به منهای 11 درجه رسید که این دما در این فصل از سال بی‌سابقه بوده است، جز در زمستان سال 86 که وضعیت منحصر به فردی در قم رخ داد، تنها یکبار در سال 93 حداقل دمای استان در فصل زمستان به منهای 14 درجه رسید.

وی ادامه داد: معمولاً طی سال‌های اخیر حداقل دمای استان در سردترین زمان به منفی هشت درجه می‌رسید، طی روزهای آتی هوایی آرام را در قم شاهد هستیم و طی سه روز آینده سرعت باد در استان بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت در جهت شرقی است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: طی روزهای آینده در صبح مقداری غبار صبحگاهی را در استان داریم که این به دلیل پدیده وارونگی دما است، این پدیده بیشتر در مناطق صنعتی استان همچون شهرک شکوهیه رخ می‌دهد، اگرچه در شهر قم هم شاهد این پدیده خواهیم بود.

قاضی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت میزان بارش در استان تاکنون کمتر از میانگین سال‌های اخیر بوده است، تاکنون 9 تا 10 میلی‌متر بارش در استان داشتیم، در حالی که در سال‌های گذشته تا این زمان از سال حدود 40 میلی متر بارش در قم داشتیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها