امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: در نخستین روزهای دوران دفاع مقدس که دشمن سودای فتح سه روزه را در سر می پروراند، جوانان سلحشور با کوچکترین اشاره امام(ره) به جبهه های نبرد شتافتند و تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت کردند.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۸۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با فرا رسیدن 5 آذر سال روز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان زرندیه با عنوان «مدافعان حرم» با حضور اقشار مختلف بسیج و همراهی مسئولین شهرستان در مهدیه شهر مامونیه برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه محترم شهرستان زرندیه حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به نقش بسیج در رشد و پیشرفت کشور گفت: اگر امروز توفیق این را داشته‌ایم که کشور اسلامی‌مان و ملت سلحشور آن را از گزند نابکاران و نااهلان تاریخ حفظ کنیم.

وی افزود: چنان که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند «رحمت و برکات خداوند بر بسیج مستضعفان که بحق پشتوانه انقلاب است

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمنده بسیجی، ضمن توان رزمی بسیار بالا در نبرد نامنظم، جنگجوی قابلی دردفاع منظم به حساب می‌آید تا حدی که سلاح‌های سنگینی چون توپ و تانک‌های پیشرفته را به حرکت در آورده و روبروی دشمن قرار داده است.

امام جمعه زرندیه هدف از تشکیل بسیج را ایجاد توانایی‌های لازم در تمام افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به مردم به هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه یا هماهنگی مراجع ذیربط دانست و گفت: بسیج جایگاهی ملکوتی دارد و مکانی برای درس چگونه زیستن انسانها، جایگاه عشق و صفا و صمیمت و در یک کلام، شهید جبهه‌ها و قهرمان یا مظلوم پشت جبهه‌هاست.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: بیش از یک‌سال از صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج نگذشته بود که رژیم بعثی عراق در تحقق اهداف پلید نظام سلطه جهانی، هجوم همه جانبه خود را به میهن اسلامی ما آغاز کرد و انقلاب اسلامی در آن اوضاع بحرانی ناشی از دگرگونی‌ها و تغییر و تحولات آن زمان، هیچ گونه، آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوزان بعثی نداشت.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حمایت امام خمینی(ره) توانسته بود جایگاه خود را پیدا نماید، در حال خودسازی و تثبیت نظم و انظباط بود. سپاه پاسداران هم که نهادی نوپا و برای حفظ امنیت شهرها به وجود آمده بود، فاقد هرگونه تجهیزات لازم و تجربه کافی برای مقابله با تجاوز خارجی بود.

امام جمعه محترم شهرستان زرندیه با بیان اینکه دشمن که سودای فتح سه روزه را در سر می پروراند اظهار کرد: در همان روزهای نخستین با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی خود برخاسته بودند و از ایثار خون خویش دریغ نمی کردند، جوانان سلحشوری که به فرمان امام(ره) در پایگاه های مقاومت تحت نام «بسیجی» گرد آمده بودند و با کوچکترین اشاره ایشان به جبهه های نبرد می رفتند و تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت می کردند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که قدرتی در بسیج نهفته است که می تواند با یکایک ارتش های کلاسیک جهانی مقابله کند، گفت: بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آنها را به جبهه های نبرد برعهده داشت و در این مدت توانست جمیعت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پایه ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه های توحید به همراه امت شهیدپرور، از این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.

وی در پایان تصریح کرد: امام خمینی(ره) این چهره‌های مظلوم را به شایستگی تمام به تصویر کشیدند و فرمود «شما آئینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید ، شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید

انتهای پیام/

ارسال نظرات