مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی شب گذشته در نشست تخصصی «وقف و رسانه، اقدام و عمل»، با بیان اینکه وقف مساله دینی و اعتقادی است و به آن در قرآن تاکید شده، اهمیت آن را به عنوان موضوعی ملی مهم دانست.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۸۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی در جمع مدیران مسئول رسانه ها با اشاره به اینکه وقف اثرات مثبتی در بین اقشار مختلف جامعه می تواند ایجاد کند، به لزوم سوق دادن آن به سمت نیازهای روز جامعه ضروری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه موقوفات در برخی از جاها اشباع شده است، علت آن را آشنایی نداشتن مردم در انجام وقف و استفاده از موقوفات عنوان کرد.

حجت الاسلام مصائبی از رسانه ها خواست با آگاهی بخشی به مردم موقوفات را به سمت نیازهای روز جامعه همچون ساختن بیمارستان، مدارس، نشر فرهنگ تشییع و ... سوق دهند که مراکز فرهنگی بهترین بستر در این خصوص می تواند ایفای نقش کند.

وی بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد را ظرفیت معنوی بزرگ برای تبیین مساله وقف و چگونگی آن خواند و اظهار داشت: باید از این اماکن بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به نحو مطلوب استفاده کرده تا به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند که از آن فاصله داریم.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست ابراز امیدواری کرد آغاز هفته وقف آغازی برای ترویج این فرهنگ باشد.

محمدحسین لطیفی با بیان اینکه وقف صندوق حسنه ماندگار است، افزود: اگر این مساله به خوبی در جامعه تبیین شود، مردم به سمت آن سوق یافته و آثار و برکات آن را در جامعه شاهید خواهیم بود.

وی بسترسازی اهمیت وقف در بین ثروتمندان را برای وقف کردن از ضروریات دانست و تاکید کرد: رسانه ها در این خصوص از جایگاه ویژه ای برخوردارند چراکه در این صورت هم جامعه و هم خانواده واقفان از آثار آن بهره مند خواهند شد.

لطیفی معرفی واقفان به عنوان الگوهای وقف را از دیگر راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ وقف و بهره مندی جامعه از آن دانست.

وی از رسانه ها خواست ضمن آگاهی بخشی در خصوص وقف، به تعریف، معرفی و مصداق های آن در جامعه به صورت ریز پرداخت کنند تا مردم از آثار و برکات آن اطلاع و در جریان آن قرار بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی رسالت رسانه ها را در این خصوص رسالتی سنگین و خطیر عنوان و اظهار داشت: باید رسانه ها تبیین وقف را تکلیف شرعی، اسلامی و وظیفه انسانی خود قلمداد کنند.

وی با بیان اینکه وقف حتما نباید دارایی بزرگ تا ثروتی کلان و ... باشد، افزود: چه بسا واقفی میوه درخت  یا کسی قناتی را در روستایی وقف مردم کند همچنان که حضرت علی(ع) چنین می کرد، بنابراین رسانه ها باید برای ارتقای این فرهنگ و چگونگی آن تلاش کنند.

نشست تخصصی «وقف و رسانه، اقدام و عمل» شب گذشته با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با مدیران مسئول و سرپرستان برخی از رسانه های این استان برگزار شد.

ارسال نظرات