خبرهای داغ:
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی:

حرکت همایش وقف و رسانه به سمت جشنواره تخصصی وقف و رسانه /ضرورت گسترش نظارت عمومی در حوزه وقف

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در نشست تخصصی وقف و رسانه، اقدام و عمل بر ضرورت تخصصی تر شدن همایش وقف و رسانه و حرکت این اقدام به سمت جشنواره تخصصی وقف و رسانه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۹۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمیده بردباری گفت: وقف یکی از مهم ترین ارزش های اسلامی است و این مهم نباید به عنوان سرمایه اجتماعی مورد غفلت واقع نشود.

وی ادامه داد: هدایت افکار و اندیشه انسان ها نیازمند افزایش آگاهی است و پیش شرط این مهم نیر افزایش اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی است که این مسائل در حوزه وقف و رسانه نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و باید بیش از این در این بخش کار عملیاتی صورت گیرد.

بردباری، برجسته کردن وقف های خاص و معرفی واقفان خیر اندیش را به افکار عمومی ضروری دانست و افزود: فرهنگ وقف باید در بین بانوان و کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار گسترش نظارت عمومی در حوزه وقف شد و گفت: شفافیت بدون شک در همه حوزه ها به افزایش سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد و وقف نیز مستثنی از دیگر بخش ها نیست.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نقش برجسته رسانه ها در توسعه فرهنگ وقف را نیز یادآور شد و گفت: وقف به عنوان یک ارزش همیشه مورد توجه بوده است و ارتباط سازنده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و رسانه ها نیز به عنوان ارتباط دو طرفه می تواند در توسعه فرهنگ وقف تاثیرگذار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها