خبرهای داغ:
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم:
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: صلح پیشوای دوم شیعیان حرکت زنده‌کننده و حیات‌بخش اسلام است که در آن موقعیت حساس انجام شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۰۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
صلح امام حسن(ع) حرکت حیات‌بخش اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در خاندان پیامبر اکرم(ص) رشد و نمو پیدا کرد و حدود هفت سال زیر نظر و تربیت پیامبر اکرم(ص) بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) یکی از انوار الهی است که در طول تاریخ حرکات و فرمایشات ایشان پرتو افشانی می‌کند و برای نشان دادن صراط مستقیم و قرار گرفتن در راه هدایت می‌توان در عرصه‌های مختلف از رهنمودهای امام توشه گرفت.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه این امام بزرگوار از یک نظر مانند دیگر معصومان مظلوم است، گفت: صلح پیشوای دوم شیعیان حرکت زنده‌کننده و حیات‌بخش اسلام است که در آن موقعیت حساس انجام شد.

وی ادامه داد: دلیل آنکه امکان شناخت دقیق از شخصیت امام وجود ندارد، بنابراین رموز حرکات معصومان برای بسیاری افراد کشف‌شدنی نیست.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای با نگاه بدوی و کوتاه‌بینانه فکر کنند که این فعالیت بزرگ و اقدام خطیر با روح فرهنگ پویای تشیع سازگار نیست، در حالی که احاطه بر وضعیت تاریخی آن زمان و شناخت شخصیت مرموز و سیاستمدار معاویه نشانگر این است که هیچ راه دیگری برای نجات اسلام و مسلمانان برای امام حسن مجتبی(ع) جز قبول چنین عهدنامه‌ای نبود.

وی عنوان کرد: مفاد این پیمان به نفع جامعه اسلامی بود تا از توهین و تحقیر خاندان عصمت و طهارت جلوگیری شود و شیعیان بتوانند با آزادی، فعالیت های خاص خود را انجام دهند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه اطرافیان امام حسن مجتبی(ع) در قالب سپاهیان حضرت به خیانت در برابر امام زمان خود و فروختن اعتقادات و باورهای دینی پرداختند، گفت: وعده‌هایی که معاویه به آنها داده بود، عرصه را کامل متحول کرد و راه حفظ عظمت اسلام و کیان تشیع در چنین صلحی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز از نظر شخصیت اجتماعی در کنار امام حسن(ع) بودند و در همه این فعالیت‌ها و حرکات امام حسن(ع) را اطاعت و همراهی می‌کردند.

واعظ موسوی عنوان کرد: باید با احاطه بر شخصیت ائمه  اطهار(ع) و آشنایی با تاریخ به قضاوت نشست تا درک کرد یک حرکت سنجیده، عالمانه و با بصیرت از سوی امام حسن(ع) انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها