عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وقف باید بیشتر وارد حوزه بهداشت و درمان شود و توجه به نیت واقف مهم است.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۳۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بهروز بنیادی همزمان با دهه وقف اظهار کرد: شاهد موقوفاتی در سراسر کشور در حوزه‌های آموزش و پرورش با ساخت مدارس و مراکز آموزشی و در راستای تقویت این جنس زیرساخت‌ها با حضور فعال خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رخ‌نمایی وقف در حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: واقفان زیادی در سراسر کشور در بحث ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی در گذشته فعال بودند.

بنیادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حضور افراد در این حوزه از وقف کم‌رنگ شده است، تصریح کرد: در شجره‌نامه موقوفات، واقفان در حوزه بهداشت و درمان موقوفاتی داشتند و باید به نیت واقفان توجه ویژه‌ای داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز در بسیاری از شهرها موقوفات زیادی وجود دارد، اضافه کرد: در خراسان موقوفات زیادی داریم که برای امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی است و مردم موقوفات زیادی داشته‌اند.

بنیادی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها بیش از ۶۰ درصد اراضی موقوفه است، تصریح کرد: امیدواریم با درایت متولیان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ وقف ترویج شود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز، بیمارستان ساز و مسکن‌ساز در کشور داریم، اضافه کرد: وقف در شاخه‌های مختلف اقدام زیربنایی نیز در جهت تقویت زیرساخت‌ها انجام داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از همه مهم‌تر توجه به نیت واقف است و مسؤولان و متولیان اوقاف و امور خیریه باید از این موضوع مراقبت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها