مدیرکل اوقاف استان سمنان:

13 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه سمنان افتتاح می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به مناسبت دهه وقف، 13 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه این استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۴۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی اظهار کرد: 13 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه ازجمله احداث سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌کاری و اتاق نما، سالن چندمنظوره، شبستان،‌ تسطیح و محوطه‌سازی بقاع متبرکه، ساخت زائرسرا، تکمیل صحن بقعه و اجرای عملیات سر درب به‌طور هم‌زمان در دهه وقف افتتاح می‌شوند.

وی افزود: ‌20 هزار مترمربع از مجموع 13 پروژه به بازسازی رقبات و موقوفات و احداث، توسعه و مرمت و 40 هزار مترمربع برای بقاع متبرکه است که با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: دیدار با خانواده معظم شهدا، زنگ انشا در برخی از مدارس با هدف فرهنگ‌سازی وقف در مدارس، دیدار با جامعه ایثارگران، نشست صمیمی با فعالان قرآنی، برپایی مراسم عطرافشانی ضریح مطهر امامزادگان و قبور مطهر شهدا، نشست تخصصی با بانوان با عنوان «وقف و بانوان ولایی»، اهدای خون توسط اصحاب وقف و بقاع متبرکه، عیادت از بیماران و اهدای بسته‌های متبرک، طرح ویزیت رایگان بیماران در جوار بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن و رونمایی از تله‌فیلم «داررش» از دیگر برنامه‌های شاخص دهه وقف است.

واحدی گفت: امسال از ابتدای سال تاکنون در سامانه موقوفات جدید 52 مورد وقف به ارزش ریالی 10 میلیارد تومان به ثبت رسیده است که این موقوفات شامل بخش‌های بهداشت و درمان و سلامت، ایجاد موقوفات برای خدمت به زائران امام رضا (ع)، ازدواج جوانان و کمک به آزادی زندانیان بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که در نظر داریم در قالب وقف مشارکتی انجام دهیم، ایجاد رقباتی در هر شهرستان در چند مدرسه به‌صورت پایلوت است که هزینه‌ها و درآمد حاصل از آن صرف امام جماعت، آب و برق و ... خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار