خبرهای داغ:
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: شیعه بودن تنها محبت به اهل‌بیت(ع) نیست، بلکه انسان‌های غیرمسلمان نیز می‌توانند دوستدار اهل‌بیت باشند، شیعه باید در عمل مانند اهل‌بیت(ع) باشد.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۱۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
حضور یک فقیه عادل در رأس حکومت آرزوی همه انبیا بود/ شیعه بودن تنها محبت به اهل‌بیت(ع) نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم عزاداری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب در قم گفت: نعمت‌هایی که خداوند به ما داده، باید مبنایی برای هدایت ما باشد و اگر در راستای هدایت الهی قرار داده نشود تبدیل به نقمت می‌شود.

وی بیان کرد: برای هدایت شدن از راه نعمت‌های خداوند انسان باید شناخت داشته باشد ولی شناخت به‌تنهایی کافی نیست، بلکه انسان‌ها باید اراده و انگیزه نیز داشته باشند.

استاد  دانشگاه ابراز داشت: انسان برخلاف دیگر موجودات دارای انتخاب و اختیار است و با انتخاب درست می‌تواند در مسیر درست قرار گیرد؛ کرامت انسان زمانی ارزش دارد که انسان دارای اختیار باشد و اگر انسان اختیار نداشته باشد کرامت معنایی نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها همواره در حال تغییر هستند و هر نسلی با نسل دیگر تفاوت دارد و مشکلات نیز متفاوت می‌شود، گفت: حوزه علمیه امروز باید با حوزه علمیه 50 سال پیس تفاوت نداشته باشد، چراکه امروز سؤالاتی در مورد دین می‌کنند با 50 سال پیش تفاوت دارد؛ امروز در مبانی دین ایراد می‌گیرند.

آقاتهرانی تصریح کرد: زمانی نمی‌شد حتی یک هیات برای ائمه(ع) برگزار کرد، ولی امروز جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر به ‌سوی اباعبدالله الحسین(ع) حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در وجود خودش زیبا و دوست داشتنی است و اگر ما سیدالشهدا(ع) را به همان صورتی که هست به جامعه جهانی ارائه دهیم همه دوست دار او خواهند شد.

عضو هیات ‌علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دوست داشتن تنها ملاک شیعه بودن نیست، بلکه در عمل نیز باید شیعه بود گفت: شیعه تنها محبت به اهل‌بیت(ع) نیست، بلکه انسان‌های غیرمسلمان نیز می‌توانند دوست دار اهل‌بیت باشند، شیعه باید در عمل مانند اهل‌بیت(ع) باشد.

وی افزود: اگر ما گناهی مرتکب می‌شویم، باید متوجه گناه خود شده و توبه کنیم نه اینکه احکام را عوض کرده و بدعت‌گذاری کنیم و تازه طلبکار هم باشیم.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه شیطان قدرت زیادی ندارد، بلکه ما در نفسمان ضعیف هستیم گفت: اگر شیطان دارای قدرت زیادی بود جلوی میلیون‌ها نفری را می‌گرفت که در اربعین به سمت کربلا حرکت می‌کردند.

وی بیان کرد: آرزوی انبیا حضور یک عالم فقیه عادل در رأس حکومت بوده است و حالا که ما به این وضعیت رسیده‌ایم باید قدر آن را بدانیم و اگر درست استفاده نکنیم پشیمان خواهیم شد.

عضو هیات‌ علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما باید قدر اسلام، تشیع، محبت به اهل‌بیت(ع)، پیامبر(ص) و ولی‌فقیه را بدانیم و ناسپاسی نکنیم گفت: مجاهدین خلق کسانی بودند که ناسپاسی کرده و قدر ولی‌فقیه را ندانستند و مجبور شدند با صدام بیعت کنند.
ارسال نظرات