خبرهای داغ:

راه های الگوگیری از حضرت زینب(س)/ زنان غیرت دینی را از دست داده اند+عکس

کارشناس علوم دینی مطرح کرد: زنان امت اسلامی، غیرت های دینی خود را از دست داده اند و به واسطه از دست دادن غیرت دینی ، به راحتی از کنار مسائل ضد اخلاقی و ضد دینی می گذرند و عکس العملی نشان نمی دهند.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۴۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مریم معین الاسلام، رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر اظهار کرد: حضرت زینب(س) برای زنان امروز از جنبه های مختلفی می توانند الگو باشند.

وی یکی از جنبه های الگوگیری زنان را رعایت حیا، حجاب و عفاف دانست و گفت: حضرت زینب (س) در اوج بحران های روحی ، روانی و موقعیتی که در سخت ترین شرایط قرار گرفته بودند ، دغدغه ی حفظ حیا، حجاب و عفاف را داشتند.

معین الاسلام افزود: مقاومت ،صبر و ایستادگی در مقابل مصائب و مشکلات یکی دیگر از ویژگی های حضرت زینب (س) است.
راه های الگوگیری از حضرت زینب(س)/ زنان غیرت دینی را از دست داده اند+عکس
وی اضافه کرد : مشکلات و سختی ها نتوانست حضرت زینب (س) را از پای درآورد و بالعکس ایشان چنان در مقابل سختی ها مقاومت کردند که مشکلات و مصائب را از پای درآوردند و این ویژگی آن بانوی بزرگوار می تواند الگوی بسیار خوبی برای زنان امروز باشد که با کوچکترین مشکلی میدان را خالی نکنند و در مقابل سختی ها و مشکلات زندگی بایستند و صبر و مقاومت داشته باشند.

کارشناس علوم دینی افزود: یکی دیگر از مسائلی که می تواند برای زنان الگو باشد ، بیان رسای حضرت زینب (س) در دفاع از دین و دفاع از حق بوده است.
راه های الگوگیری از حضرت زینب(س)/ زنان غیرت دینی را از دست داده اند+عکس
معین الاسلام گفت : حضرت زینب (س) به خاطر احاطه کاملی که به مسائل قرآنی و دینی و همچنین شناخت کاملی که از دشمن داشتند و نیز علم و معرفتی که نسبت به خداوند و جایگاه ولی خدا داشتند ، باعث شد به بهترین نحو بتوانند مأموریت و مسئولیتشان را که رساندن پیام خون امام حسین (ع) به جهانیان بود را انجام دهند.

استاد حوزه ادامه داد: زنان امروز باید با الگوپذیری از حضرت زینب (س) سعی کنند نسبت به معارف قرآنی شناخت کامل داشته باشند تا بتوانند با حجت قاطع از دین دفاع کنند.

معین الاسلام به بی تفاوتی زنان امروز به مسائل دینی اشاره ای داشت و افزود: زنان امت اسلامی غیرت های دینی خود را از دست داده اند و به واسطه از دست دادن غیرت دینی ، به راحتی از کنار مسائل ضد اخلاقی و ضد دینی می گذرند و عکس العملی نشان نمی دهند.
راه های الگوگیری از حضرت زینب(س)/ زنان غیرت دینی را از دست داده اند+عکس
کارشناس علوم دینی در پایان با بیان اینکه موضوع بی تفاوتی به مسائل دینی در جامعه رواج پیدا کرده است ،گفت: به نوعی بی حالی، بی رمقی و بی حسی در دفاع از ارزش های دینی همه ی جامعه را فرا گرفته است و این یک بلا و مصیبتی می باشد که دامن گیر امت اسلام و حتی شهرهای مذهبی هم شده است.
ارسال نظرات